Nästa artikel
Svenska priser på Ford Puma
Nyheter

Svenska priser på Ford Puma

Publicerad 18 december 2019 (uppdaterad 18 december 2019)
Förutom bensinvariant finns också en elektrifierad mildhybrid. Här är vad de kostar.
Nu öppnar Ford orderböckerna för nya kompakta högbygget Puma i Sverige. Från början finns två utrustningsnivåer att välja på: ST-Line och ett steg upp ST-Line X. Fler utföranden kommer senare under våren. 

Som bensinbil på 125 hästkrafter i enklaste utförande ST-Line kostar Ford Puma 219.900 kronor. ST-Line X-varianten går loss på 235.900 kronor.

Mildhybriden med 48-voltssystem har tilläggsnamnet mHEV. Den har 155 hästkrafter att tillgå och kostar 235.900 kronor, respektive 251.900 kronor, beroende på vilken utrustningsnivå man väljer. 

Ford Puma är en av sju kandidater som tävlar om titeln Årets Bil 2020. Vinnaren avslöjas i början av mars. 

Diskutera: Vad tycker du om Ford Puma?
 

Ämnen i artikeln

Kommentarer

#1 • Uppdaterat: 2019-12-18 16:26
Optimus

Ska bli intressant att se den i verkligheten, har lite svårt att placera den storleksmässigt(kanske som en Opel Mokka X).
En Puma mHEV skall jag provköra när den dyker upp.

Men den som är på riktigt intressant är Mustang Mach-E, den skall provköras vill jag lova.

#2 • Uppdaterat: 2019-12-18 16:40
mso 1000

Mildhybriden skall testas även jag aldrig gillat Fords plottrighet i förarmiljön.
Man funderar ändå på om mildhybrid systemet gör så mycket i vardsgskörningen då första milen eller kvarten så spyr det in extra bränsle för att värma upp alla cat och extra reningsburkar som finns numera.

#3 • Uppdaterat: 2019-12-18 19:07
Världens vackraste man

Bilen ser ut som vilket annat märke som helst. Jag såg ett urgammalt avsnitt av Trafikmagasinet på nätet nyligen. Där testades Ford Sierra. Jösses vad modiga Ford var med framtidsdesign på den tiden. Sierran såg flera decennier modernare ut än konkurrenterna när den kom. Det är nog dags för Ford att kaxa till sig lite igen.

#4 • Uppdaterat: 2019-12-18 20:12
Optimus

GRP, den hamnar väl i samma klass som VW T-cross o Seat Arona. Prismässigt hamnar den mitt emellan de båda. T-cross är dyrare.
Att den baseras på Fiesta är väl inget fel. Den senaste modellen är riktigt bra.
Har man inte behov av större bil än dessa tre små SUV eller vad de kan kallas, så är säkert de väldigt bra bilar.

#5 • Uppdaterat: 2019-12-18 20:41
Raphael

Bakdelen är för kurvig för att vara praxis, men bilen kommer nog bli den framgång som Ford behöver på europamarknaden.

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.