I många år har Blocket haft en dominerande ställning på marknaden för bilannonser, tillsammans med koncernsyskonet Bytbil. Men de senaste åren har konkurrensen ökat, bland annat från uppstickaren Wayke.
Nu kommer ytterligare ett företag som siktar in sig på annonsmarknaden för begagnade bilar i form av sajten Klicket som ska locka med en mer träffsäker söktjänst, bättre användarvänlighet och mer utrymme för bilder och filmer.
Bakom sajten står företaget Campagon som är en marknadsplats för campingfordon, samt ett antal it-bolag.
– Genom att lyssna på fordonshandlare och köpares behov, tillsammans med vår egen säljerfarenhet från fordonsbranschen har vi utvecklat Klicket, säger grundaren Andreas Johansson.
Sajten har i nuläget inga privatannonser. Att ansluta sitt företag kostar från 1 895 kronor i månaden.
Läs också: Bilhandlare fortsätter med fula knepet i annonserna
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.