214.900 kronor är grundpriset för nya Subaru Impreza.
Nu är svenska priset bestämt på bilen som gör comeback i Sverige.
Impreza har funnits sedan 1992 men de senaste åren har modellen inte tagits in till Sverige. Nu kommer Impreza tillbaka. Bilen är ny från grunden och bygger på samma teknik som senaste XV.
Motorerna är i sann Subaru-anda boxermotorer utan turbo kopplade till sjustegade automatlådan Lineartronic. Det finns två motoralternativ: en 1,6-liters bensinare på 114 hästkrafter eller tvåliters bensinare på 156 hästkrafter. Subaru Impreza är permanent fyrhjulsdriven med 60-40-fördelning.
Den 20 april är det Sverigepremiär för bilen, som kostar från 214.900 kronor. Det finns två utrustningsnivåer: Base, som har förarassistanssystemet EyeSight med sju funktioner, 6-vägs justerbart förarsäte, komfortblinkers, regnsensor, infotainment med CarPlay och Android Auto, adaptiv farthållare, Active Torque Vectoring, X-Mode, automatisk återstyrning och panikbromsvarning. Vidare upp på stegen hittar vi Active, som förutom utrustningen i basversionen också har infotainment med 8-tumsdisplay, backkamera, LED-ljus med kurvfunktion, eluppvärmd ratt, växlingspaddlar, 2-zons klimatanläggning och aluminiumpedaler.
Vi Bilägare har provkört nya Subaru Impreza, det kan du läsa om här.
Diskutera: Vad tycker du om Subaru Impreza?
Motorerna är i sann Subaru-anda boxermotorer utan turbo kopplade till sjustegade automatlådan Lineartronic. Det finns två motoralternativ: en 1,6-liters bensinare på 114 hästkrafter eller tvåliters bensinare på 156 hästkrafter. Subaru Impreza är permanent fyrhjulsdriven med 60-40-fördelning.
Den 20 april är det Sverigepremiär för bilen, som kostar från 214.900 kronor. Det finns två utrustningsnivåer: Base, som har förarassistanssystemet EyeSight med sju funktioner, 6-vägs justerbart förarsäte, komfortblinkers, regnsensor, infotainment med CarPlay och Android Auto, adaptiv farthållare, Active Torque Vectoring, X-Mode, automatisk återstyrning och panikbromsvarning. Vidare upp på stegen hittar vi Active, som förutom utrustningen i basversionen också har infotainment med 8-tumsdisplay, backkamera, LED-ljus med kurvfunktion, eluppvärmd ratt, växlingspaddlar, 2-zons klimatanläggning och aluminiumpedaler.
Vi Bilägare har provkört nya Subaru Impreza, det kan du läsa om här.
Diskutera: Vad tycker du om Subaru Impreza?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
7-stegad? Är det inte samma hemska CVT som i XV? Lösningen på hur man får en bil att låta extra plågad.
Strålande 4WD och fullt acceptabel inredning, men hurva... utsidan är svår att leva med.
Ser ut som en tio år gammal modell. Minst.
Gillar märket men varför kan man inte lägga lite pengar på en riktig bildesigner?
I övrigt verkar den också väldigt slätstruken och omodern i det mesta. Att dom har ett av marknadens bästa 4WD räcker inte. Subaru känns som ett märke på rejäl dekis...
Ja jag vet inte. Tycker att den ser ut som en Opel på något sätt.
214 tusen är väl billigt för 4wd vilket man iofs kan diskuteras varför man behöver det.
Fast med den utrustningen sticker väl priset upp 50t.
Hoppas dom har något nytt i motorn så dom fått ner bensin förbrukningen.
Pinjong. En Opel från 2012.
Den här bilen säljs mest som "andra bil" till de som redan har en större Subaru. CVT, halvtrötta och törstiga motorer med rätt mycket Co2 utsläpp känns inte som någon kioskvältare direkt.
Men i jisse namn...en Mazda, Ford och Opel. Har dom gjort stilstudie i Baltikum?
Rille, japaner lägger inte gärna pengar på sådant de kan få gratis på dagis.
Vad man tycker om den är ju svårt att avgöra förutom utseendet!
Men eftersom japaner knappast bygger bilar för vår skrovliga beläggning tror jag att den blir lika bullrig som många andra bilar därifrån.
Inte den snyggaste bil man sett, men komfortblinkers ingår i standardutrustningen!
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.