Volvo S90 och V90 kan numera fås i Polestar-utförande.
Volvo fortsätter att prestandaoptimera sitt modellutbud med inspiration från racingvärlden. Den här gången får nya S90 och V90 extra kraft.
Sedanen S90 och kombin V90 är senaste modellerna ut att få ett sportigare utförande.
”Genom att optimera gasrespons, växelhastighet, off throttle-response, växelprecision, jämsides motorprestanda, uppnås en ny nivå av aktiv körbarhet”, skriver Volvo i pressmeddelandet. Det finns inga tekniska uppgifter på hur mycket prestandaökning optimeringen innebär. Nya XC90, som byggs på samma plattform som V90/S90 fick samma behandling i höstas.
D5 blir första drivlina ut att Polestaroptimeras medan trimningen för T6 släpps i oktober.
”Genom att optimera gasrespons, växelhastighet, off throttle-response, växelprecision, jämsides motorprestanda, uppnås en ny nivå av aktiv körbarhet”, skriver Volvo i pressmeddelandet. Det finns inga tekniska uppgifter på hur mycket prestandaökning optimeringen innebär. Nya XC90, som byggs på samma plattform som V90/S90 fick samma behandling i höstas.
D5 blir första drivlina ut att Polestaroptimeras medan trimningen för T6 släpps i oktober.
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Var kom racingvärlden in? Dom gör det konkurrenterna gör sedan länge.
Nog är det väl otroligt konstigt att det kan finnas någon som är beredd att betala 9200 kr för 8 hkr extra på en redan övermotoriserad V90 med D5.
Seriöst?
Lite skillnad mot tyskarna som verkligen kan leverera racing i standardmodeller.
Det är lite tröttsamt med prestandamodeller, skulle vara kul om Volvo kunde komma med mjukismodeller istället, eller supersäkra modeller, eller supersnåla och till och med toppfartsbegränsade vid 120km/h
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.