I maj visade Porsche upp nya 911 Targa – ett klassiskt modellnamn som är en sorts blandning av coupé och cabriolet. Prislappen började på knappt 1,3 miljoner kronor för ”instegsmodellen”.
Den snabbare och starkare Porsche 911 Targa 4S kostar 1 440 000 kronor.
För den som inte tycker det är nog och gärna vill betala mer tar Porsche nu till ett gammalt knep, nämligen en specialversion som ska knyta an till märkets klassiska modeller.
Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition – vilket namn! – byggs i 992 exemplar för att matcha den interna beteckningen för den här 911-modellen.
Köparna får bland annat en exklusiv lackfärg, logotyper i guld, ”grafiska motorsportdetaljer” – alltså klistermärken – på sidorna och ett nostalgiskt märke på motorhuven bak. Interiören bjuder på tvåfärgad läderklädsel, manchestertyg på sätena och dörrsidorna och metallemblem med bilens tillverkningsnummer på instrumentpanelen.
Bilen har 450 hästkrafter, fyrhjulsdrift och åttastegad dubbelkopplingslåda som standard. I priset ingår även en mekanisk klocka där armbandet är gjort av samma läder som i interiören.
Priset för härligheten ligger på 1 895 000 kronor vilket är 455 000 kronor mer än för vanliga Porsche 911 Targa 4S.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Riktigt otäckt snygg bil är det! Speciellt i Mazda-röd ;-) 992 Targa är den snyggaste Porschen många år!
Ja, +1 på den Roger. Satan i gatan var snygg den var.
Jojo, så ska det ju se ut, och inte som en billig VW coupe som den såg ut för 10-15 år sedan.
Guldemblem påminner om Opelminnen från 50-talet, sådana borde man få se fler av, krom är ganska fantasilöst.
Jäklar vad snygg. Synd att man är fattig bonddräng........
Jäklar vad snygg. Synd att man är fattig bonddräng........
Alla som har haft ett par manchesterbrallor vet hur dessa ser ut efter ett år!! Denna klädsel i en bil för 1,5 mille??
Manchester ?
Å, jag har haft och har många, de brukar hålla 5-6 år innan något slitage märks, just nu har jag på mig ett par som är 10 år.
Men som bilklädsel... tveksamt, Audi och Toyota som haft det var inte snyggt, Velour och plysch är mycket bättre.
Dåligt bagage.
Å ingen dragkrok!
Smaken är olika. Jag säger att man tagit steget och skapat äkta kitsch den här gången.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.