Det här är Nissan Esflow. Skisserna visar drag från Nissan 370Z men Esflow är mer klimatsmart än sin släkting. Den här konceptbilen är lika eldriven som Nissan Leaf med till viss del likadan teknik.
Men Esflow ska vara sportig. Den är bakhjulsdriven och har en elmotor per hjul. Den omedelbara kraften som elmotorer ger gör att Esflow ska nå 100 km/tim på under fem sekunder.
24 mil på el
Bilen är också ett lättviktsbygge, med chassi i aluminium och kaross av komposit. Kolfiber återfinns på fälgarna, trösklarna och bakre spoilern. Så länge inte bara fullgasaccelerationer utövas ska bilen kunna köras 240 kilometer på en laddning.
Bilsalonge i Genève slår upp portarna den 1 mars och vi hoppas kunna återkomma med verkliga bilder på Esflow kring detta datum. Om Nissan Esflow blir klar för produktion får elsportbilen Tesla Roadster en utmanare.
Diskutera: Vad tycker du om Nissan Esflow?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Hmmmmmmmmm snygt!
Liknar otroligt mycket SAABs consept bilar sett från sidan.
Hua mig! Den har en räckvidd som är dubbelt så stor som ASEA´s lastbil på 40-talet! Vilken teknikutveckling!
In i skamvrån med den.
Varför måste alla "sportbilar" se ut som hungriga monster. Kan man inte bara göra en elegant tidlös design med rena linjer?
Håller med emellertid. Man köper en sportbil för att ha något vackert som dessutom inte blir omodernt efter några år.
Men ännu värre är vanliga personbilar som försöker att se ut som hungriga monster. Så löjligt!
Håller inte med.
Det finns sportbilar som är tidlösa men för de kunder som önskar den här typen av tuggummi-design, varför ska inte det tillgodoses?
Jag tycker att Bo Larsson's mening är löjlig.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.