En kvinna som går på lina mellan två framrusande lastbilar – så presenterar Volvo Lastvagnar nya lastbilsmodellen FH.
Volvo Lastvagnar har lagt ut en film på videosajten Youtube för att trissa upp intresset inför lanseringen av nya FH. Hittills har filmen visats 1,9 miljoner gånger.
Lindanserskan Faith Dickey balanserar i filmen på slak lina mellan två lastbilar som kör mot en tunnel. Ska hon hinna över i tid? Klicka på videofönstret och se själv.
Diskutera: Vad tycker du om filmen?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Fånigt, hur många åkare kör omkring med lindansare som last?
En så otroligt korkad film. Återigen visar Volvo hur mycket man gillar att göra reklamfilmer som är icke rumsrena. För något år sedan fick man rejält på nöten i Australien med en sladdande personbil, men inte fasen drog man någon lärdom av det.
Filmen är korkad också på det sättet att den egentligen inte visar någon Volvo överhuvudtaget! Om jag inte hade läst texten om vad filmen handlade om hade jag betraktat den som något slags inslag i en amerikansk, gapig tv-serie av typen "Worlds most dangerous stunts" - men absolut inte en film av och för Volvo. Den enda som verkligen utför en bedrift i filmen (om än med hjälp av lite fusk i form av en säkerhetssele runt foten) är lindanserskan Faith Dickey. Låt oss därför betrakta filmen som en reklamfilm för varumärket Faith Dickey.
Nåväl, ännu en anledning av kräva en Scania, MAN eller Mercedes Actros de gånger jag ställer upp och kör en sväng åt ett par lokala åkerier.
Tja, vill man bara skjutsa runt folk och inte någon last så duger väl Actros antar jag :)
http://www.youtube.com/watch?v=bo9Ae-k9pCE
SiggeNn gillar visst inte att man "attackerar" lådbilsmärket/hemmabygget Volvo =) Men jag gör ingen skillnad på Volvo PV och Volvo LV när det kommer till sådant här - lika lite som jag gör skillnad på Toyota och Lexus. Volvo som Volvo och någonstans mitt i dyngan sitter samma folk och basar.
Herregud vad torra ni är, Saabnisse och Kapten. Kanske vore bättre om de bara visade en stillbild och specifikationerna som en rullande text? Gud förbjude om man försökte göra något kreativt :O
Förresten det är väl EXAKT samma grej med den där Actrosfilmen. Jävla dyngreklam, visar ju inget om hur bra den lastar. Omijövänligt med en lastbil som taxi med. Vem skulle använda den så i verkligheten? Hujeda mig så fasansfullt!
Det här snacket visar bara att reklamen fungerar!
Roger, Actros-filmen visar ju åtminstone varumärket så att man utan förklarande text vet vilket märke som står bakom filmen =) Sedan är det faktiskt lite fräckt när "taxin" kör förbi hos konkurrenterna.
Förr handlade reklam om att ge saklig info. Men nu vet folk redan det mesta om det mesta, och genom nätet så hittar vi infon själva. Sen får man inte in så mycket i en 30-sekunders spot om en bil tex. Mycket handlar nog om att reklamen idag ska trigga oss att ta reda på mer eller bara bli påminda om varans existens. Just det här är väl sådan "viral marketing" där man gör nåt fränt som får folk att reagera. Samma sak med BMW's ballongfilm, och för den delen Hondas klassiska Accord-reklam med "dominoeffekten".
Om bara tv-reklamen kunde gå samma eleganta lågmälda väg, så man slappa dessa jävla dubbade tyska rengöringsmedelsreklamerna :p
Just att man kan lindansa mellan 2 lastbilar är ju ett väldigt bra köpargument...
Vad de klarar i last och övrigt är ju mindre viktigt.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.