2021 ska deras elbilar vara utrustade med 800-voltssystem och kunna snabbladdas med 350 kW.
Kia och Hyundai berättar att de anslutit sig till laddnätverket Ionity. Det är ett samarbete mellan flera biltillverkare i syfte att utveckla laddinfrastrukturen i Europa genom att bygga nya snabbladdningsstationer.
De koreanska biltillverkarna avslöjar också att de för att möta Ionitys maximala laddeffekt på 350 kW med CCS-standard kommer att utrusta alla sina elbilar med 800-voltssystem. Detta kommer att finnas på Hyundai- och Kiabilar om två år.
Diskutera: Vad tycker du om Hyundai och Kias satsning på snabbare laddning?
De koreanska biltillverkarna avslöjar också att de för att möta Ionitys maximala laddeffekt på 350 kW med CCS-standard kommer att utrusta alla sina elbilar med 800-voltssystem. Detta kommer att finnas på Hyundai- och Kiabilar om två år.
Diskutera: Vad tycker du om Hyundai och Kias satsning på snabbare laddning?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Det blir suveränt!
Bra att de går in i Ionity och även satsar på att öka möjligheter till riktig snabbladdning
Så bra.
Ni som bromsar, varför?
Högspänning i bilen inte att leka med Föredrar nog vätgas..
bengt39
Hoppas du skojar. Högspänning... kolla ampere. Polisernas elpistoler har högre spänning.
800 Volt låter rätt skrämmande.
Speciellt om man inte är förtjust i 48.
Jättebra. Hoppas att identifiering via sladden för betalning snart implementeras. Då kan vi ta steget från plug and play till plug and pay. Tesla har använt tekniken i några år nu.
Slutsnackat om 0-100 och en decimal hit eller dit. Nu blir räckvidd och laddtid de nya skrytvärdena....
Elbilar är definitivt på gång om några år.
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.