Här är lastvänliga Wagon som får in 602 liter i bagageutrymmet.
Koreanska Hyundai tar med sig i30 som herrgårdsvagn till Genève i början av mars. Bilen är 458,5 centimeter lång, 146,5 centimeter hög. Bredd (179,5 cm) och hjulbas (265 cm) är samma som på halvkombiversionen som presenterades i höstas. Det får plats 602 liter i bagageutrymmet på i30 Wagon och fäller man sätena blir det istället 1650 liter.
Säkerhetssystemen inkluderar autobroms, förarövervakningssystem, helljusautomatik och filhållningsassistent. Det finns också adaptiv farthållare, dödavinkelnvarnare och varning för korsande trafik bakom fordonet.
Via åttatumspekskärmen styrs infotainmentsystemet med stöd för Apple CarPlay och Android Auto. Det går också att ladda mobilen trådlöst via så kallad Qi-standard.
De turboladdade motoralternativen inkluderar en 1,6-liters fyrcylindrig diesel på 110 hästkrafter. De som söker bensindrivet kan istället välja på den nya 1,4 liters fyrcylindriga motorn T-GDI på 140 hästkrafter eller en 120 hästars trecylindrig på 1,0 liter.
Nya i30 är designad och byggd i Europa och när Vi Bilägare provkörde halvkombin i Malaga i början av 2017 var första intrycken att den kändes just mer anpassad för europeiska kunder än innan.
Det finns inga prisuppgifter på Hyundai i30 Wagon än.
Diskutera: Vad tycker du om Hyundai i30 Wagon?
Säkerhetssystemen inkluderar autobroms, förarövervakningssystem, helljusautomatik och filhållningsassistent. Det finns också adaptiv farthållare, dödavinkelnvarnare och varning för korsande trafik bakom fordonet.
Via åttatumspekskärmen styrs infotainmentsystemet med stöd för Apple CarPlay och Android Auto. Det går också att ladda mobilen trådlöst via så kallad Qi-standard.
De turboladdade motoralternativen inkluderar en 1,6-liters fyrcylindrig diesel på 110 hästkrafter. De som söker bensindrivet kan istället välja på den nya 1,4 liters fyrcylindriga motorn T-GDI på 140 hästkrafter eller en 120 hästars trecylindrig på 1,0 liter.
Nya i30 är designad och byggd i Europa och när Vi Bilägare provkörde halvkombin i Malaga i början av 2017 var första intrycken att den kändes just mer anpassad för europeiska kunder än innan.
Det finns inga prisuppgifter på Hyundai i30 Wagon än.
Diskutera: Vad tycker du om Hyundai i30 Wagon?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
"Retfullt förnuftig". Tycker den påminner starkt om Peugeot 308.
" i30 som herrgårdsvagn", det är väl länge sedan den klassindelningen försvann, det är väl bara Volvo som försökt "förfina" sina kombi med den benämningen.
Om nya i30 wagon behåller samma designtänk som nya i30 5D så kan den blir riktigt intressant. Trevlig interiör och en rejält lyft från tidigare generation.
...och när senaste generationen av 308 kombi kom tyckte jag att den påminde rätt mycket om dåvarande Golf Variant...:)
Då lär det väl inte stå på förrän en ny Ceed inkl kombi också visar sig. Undrar om dessa nya versioner också kommer som hybrider...
Nu när vi fått mera info så måste jag säga att den ser riktigt lovande ut. Skall bli kul att provköra när den så småningom dyker upp i bilhallarna.
Borde inte Kia/Hyundais nya hybriddrivlina, den på 1,6 liter med DCT, vara med i motorprogrammet snart? Tror jag kan bli det bästa köpet och en vass utmanare till Golf.
Vidstige - där håller jag helt klart med dig eftersom den drivlinan dessutom är kapabel att dra släp på 1300 kg - i Niro i alla fall. Tänk om dom kunde göra en lite högre variant av i30 a'la Golf SV...:)
Verkar inte alls oäven!
Sen ska man ju inte stirra sig blind på alla funktioner - de ska ju fungera i praktiken, också.
partikel, fånig kommentar.
Ska man tro vad somliga konspirationsteoretiker hävdar, är tidningen ömsom köpt, av tyska tillverkare, ömsom köpt av bensinbolagen, ömsom av elbilstillverkare, ömsom av, ja, vadå, partikel?
Ny börjar Hyundai att bli farlig! En snygg stilren kombi med bra lastförmåga, 602 liter med uppfällt baksäte är bra.
Det återstår att se om styrkänslan och väghållning plus ljudnivå har förbättrats.
Onekligen en linjeföring som påminner om Peugeot 308 SW, särskilt sidolinjen ner mot strålkastarna fram. Inte samna fart i linjerna som 308:an, färre veck och knyckar, lite ner anonym men fungerar. Helt klart mer sammanhållen i linjeföringen jämfört med halvkombin som framförallt lider av ett för långt och tungt framparti. Med kombins mer utsträckta akter så faller linjerna på plats på ett bättre sätt.
Men jag tycker både Peugeot 308 och Fist Tipo kombi har mer karaktär utan att vara vulgära. Opel Astra och Renault Mégane kombi kör sitt eget spår med en väldigt expressiv akter med och nog tyvker jag att de båda påminner om varandra efter B-stolpen och bakåt. Mer lyckat hos Mégane än Astra.
Tycker nog den här klassen har växt ur sig själv.
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.