På bilmässan i Detroit har Honda nu visat nya NSX, en hybrid med tre elmotorer.
Honda har inte varit generösa med specifikationerna, men det vi fått veta är att nya NSX drivs av en turboladdad V6:a och tre elmotorer. En elmotor sitter mellan bensinmotorn och den nioväxlade automatiska växellådan, de två andra driver varsitt framhjul.
Jämfört med både 2005 års NSX och NSX-konceptet som visades 2012 har bilen blivit längre och bredare. Totallängden är nu 4 470 millimeter och bredden 1 940 millimeter.
Diskutera: Vad tycker du om nya Honda NSX?
Jämfört med både 2005 års NSX och NSX-konceptet som visades 2012 har bilen blivit längre och bredare. Totallängden är nu 4 470 millimeter och bredden 1 940 millimeter.
Diskutera: Vad tycker du om nya Honda NSX?
Relaterade bildspel
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Snyggare än Nissan GT-R men försäljningsmässigt så tror jag att Hondan kommer att ha det svårt mot Porsche 911 och Nissan GT-R.
Skulle väl inte precis vantrivas i en.
Men även den förra modellen sålde ju oförklarligt dåligt.
Vet inte... Rätt snygg men... tråkig? Bortsett från de stora intagen under strålkastarna ser den mest ut som nån slags TT/RCZ-utmanare än nåt som ska tävla mot GTR. 911 osv. Och som sagt innan - saknar den fläskiga baken från orginalet.
Fast nu stavas ju ändå inte Ferrari så... Audi må ha en bil som verkligen kan kallas sportbil men de har inte bättre arv inom den biltypen än Honda i så fall. Första NSX konkurrerade ju faktiskt på riktigt med FERRARI (som det stavas på riktigt...) Fast ck kanske inte kommer ihåg den modellen...?
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.