Lightversion av Ferraris fyrsitsare har fyra färre cylindrar och bakhjulsdrift.
I februari i år kom Ferrari med nyheten att fyrsitdiga FF hädanefter ska heta GTC4 Lusso. Då presenterades den med fyrhjulsdrift med bakhjulsstyrning och en V12 under huven, men nu kommer även en instegsmodell som har bantat ner sig till åtta cylindrar med turbo.
Dessutom är den enbart bakhjulsdriven. Även om det är en mindre motor får föraren ändå tillgång till 610 hästkrafter och ett maximalt vridmoment på 760 Newtonmeter. Acceleration från 0-100 kilometer i timmen går på 3,5 sekunder och toppfarten är 320 kilometer i timmen.
Diskutera: Vad tycker du om Ferrari GTC4 Lusso T?
Dessutom är den enbart bakhjulsdriven. Även om det är en mindre motor får föraren ändå tillgång till 610 hästkrafter och ett maximalt vridmoment på 760 Newtonmeter. Acceleration från 0-100 kilometer i timmen går på 3,5 sekunder och toppfarten är 320 kilometer i timmen.
Diskutera: Vad tycker du om Ferrari GTC4 Lusso T?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Jag har aldrig sett en ff eller gtc4lusso i verkligheten men på bild ser dom riktigt bra ut, kul att Ferrari vågar tillverka en hot hatchback, om än i uberlyxklass
Den är urläcker!! Jag såg den (med 12 pistoler) vid ett event på Ring Knutstorp nyligen. Bredvid stod en Ferrari F12 TdF - Inte alls fel den heller!
Fick jag välja så tar jag Lusso utan T, men med 4x4 och 12a, alternativt TdF.
0,3s långsammare än en Tesla då...
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.