Ferrari GTC4Lusso 2016.
Den uppdaterade fyrsitsaren får fyrhjulsdrift med bakhjulsstyrning och följer med till Ferraris monter i Genève.
Den största nyheten med GTC4Lusso är att det fyrhjulsdrivna systemet för första gången har integrerad bakhjulsstyrning. Detta ska göra bilen lätthanterad även på snötäckta vägar, enligt Ferrari.
Förutom namnbytet från FF har det även gjorts smärre aerodynamiska förändringar i karossen på GTC4Lusso, såsom ny grill, en takmonterad vinge och en ny bakdiffusor.
V-12-motorn har en maxeffekt på 690 hästkrafter. 0-100 går på 3,4 sekunder och toppfart är 335 kilometer i timmen.
Infotainmentsystemet på insidan består av en 10,25 tums pekskärm.
Publik premiär blir på Genèvesalongen. Pris är ännu inte officiellt.
Diskutera: Vad tycker du om Ferrari GTC4Lusso?
Förutom namnbytet från FF har det även gjorts smärre aerodynamiska förändringar i karossen på GTC4Lusso, såsom ny grill, en takmonterad vinge och en ny bakdiffusor.
V-12-motorn har en maxeffekt på 690 hästkrafter. 0-100 går på 3,4 sekunder och toppfart är 335 kilometer i timmen.
Infotainmentsystemet på insidan består av en 10,25 tums pekskärm.
Publik premiär blir på Genèvesalongen. Pris är ännu inte officiellt.
Diskutera: Vad tycker du om Ferrari GTC4Lusso?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
12 liter? Snarare 6,3 liter ...
Ser ut att funka för att lasta hundar också.
Köttig på insidan. Halvful på utsidan :P
"Detta ska göra bilen lätthanterad även på snötäckta vägar, enligt Ferrari."
"V-12-motorn har en maxeffekt på 690 hästkrafter. 0-100 går på 3,4 sekunder och toppfart är 335 kilometer i timmen."
Absout, klart att maxeffekten behövs på snötäckta vägar.
Tanken är kanske inte att en egenskap nödvändigvis måste betyda att man maxutnyttjar en annan ;)
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.