Ska visa upp konceptet Viziv Tourer på bilsalongen i Genève nästa månad.
Subaru fortsätter att rada upp prototyper på hur de tänker sig sina framtida bilmodeller. Dessa koncept har samlats under familjenamnet Viziv. Vi har tidigare fått se en sjusitsig suv och ett sportigt sedankoncept.
Nu kommer den sjunde Viziv-bilen, som kommer att vara en prestandainriktad kombi. Subaru tänker sig att den ska vara underhållande att köra, samtidigt som den är fylld till bredden med modern förarassistansteknik och självkörande egenskaper. Inför premiären har Subaru offentliggjort en bild föreställande bilens bakände. Resten av fordonet får vi se den 6 mars.
Diskutera: Tror du att Subaru är rätt i tiden med sportkombin Viziv Tourer?
Nu kommer den sjunde Viziv-bilen, som kommer att vara en prestandainriktad kombi. Subaru tänker sig att den ska vara underhållande att köra, samtidigt som den är fylld till bredden med modern förarassistansteknik och självkörande egenskaper. Inför premiären har Subaru offentliggjort en bild föreställande bilens bakände. Resten av fordonet får vi se den 6 mars.
Diskutera: Tror du att Subaru är rätt i tiden med sportkombin Viziv Tourer?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Det är lite konstigt att ett märke som är så starkt förknippat med fyrhjulsdrift inte får fram en SUV som folk vill ha.
Nej det känns inte som rätt i tiden än i annat att de etablerade märkena säljer på att deras kombin är så väl inarbetade.
Subaru har här i Sverige tappat en antal år, inte så illa som med Opel men tillräckligt för att det måste till en hit som slår hårt o direkt för att Subaru åter ska få fäste och då är inte kombi rätt utan att SUV ska de va.
Ja o så får ja äta mina sockor...jag som förutspått Suven:s död och en coupeernas tid.
om det kommer en hybrid så ska det nog gå bra
Mäkinen - vadå "inte får fram en SUB som folk vill ha"? Förutom Outback - som är "cross country-versionen" av Legacy - är väl Forester det Subaru säljer mest av i Sverige och den är definitivt en SUV. Att Subaru sedan är lite av ett uddamärke gäller väl mer deras totala försäljning än specifikt just Forester.
Forester är en kompaktsuv. Jag tänker mer på Tribeca och bilar i den storleksklassen.
@Mäkinen: Forester är i samma storleksklass som Tiguan och en nians mindre än XC60. Om detta inte är en SUV som folk vill ha så kan det knappast vara något i klassen av XC90 som är en folkbil? Subaru har annars en SUV som skall ersätta Tribeca, är 7-sitsig och heter Acsent men Subaru Nordic har valt att inte ta den till Sverige. Subaru är mycket inriktade på den nordamerikanska marknaden där man är rätt stor, större än VAG t ex och bilarna är därefter färgade av amerikanskt stuk, både på gott och ont.
Många tycker dock att Forestern är för liten. Framförallt är det väldigt smal inne i kupén. Den är ju baserad på Imprezaplattformen. Får för mig att VW's plattform är lite mer flexibel, och att man då kan göra Tiguanen bredare och inte är så låst till hur tex Golf är byggd.
Spännande! Jag har länge önskat en Subaru som tilltalar mig i smaken. Designmässigt har det blivit närmare och närmare min smak men jag har inte gillat Subarus interiörer. Kanske klickar det med Viziv?
@Roger nej, tidiga Forester var baserade på Impreza men det var länge sedan. Idag finns XV som är baserad på Impreza. Forester har mer gemensamt med Outback men är mindre. Forester är invändigt bara en nyans mindre än XC60 exempelvis. Forester har vuxit och är inte alls samm bil som för 10-15 år sedan!
Det mesta är väl snyggare än den klossiga klunsen XC40, men jag ser till min bedrövelse att man även här vinklat upp sidofönstret baktill och även dragit ner överkanten. Har det blivit förbjudet med bakåtsikt och luftig interiör?
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.