
Subaru visar sportigt sedankoncept som håller fast vid körglädjen.
Viziv Performance är den första sedanen i Subarus framåtblickande Viziv-familj. Ordet kommer från en sammanslagning av meningen ”Vision för innovation” och det är kategorin för en grupp konceptbilar. Sjusitsiga Viziv-7 visades på Los Angeles bilsalong i fjol och med Performance finns det nu sex familjemedlemmar.
”Med konceptet vill Subaru visa att vi – trots en allt högre grad av automation – fortfarande är förarens bil”, skriver biltillverkaren i ett pressmeddelande.
Bilen är 4,6 meter lång och tar inspiration av gamla Subarumodeller som förkroppsligar körglädje, till exempel Legacy, samt rallytävlande Impreza och WRX.
Biltillverkaren avslöjar inte mycket om drivlinan, mer än att cylindrarna är horisontellt placerade i två rader på varsin sida om vevaxeln i en Subaruklassisk boxermotor och att kraften skickas till alla fyra hjul genom AWD. Det nämns ingenting om någon form av elektrifiering.
Viziv Performance är utrustad med självkörande teknologi som gör sitt inträde 2020. Bilen bär på en vidareutveckling av Subarus förarhjälp EyeSight.
Diskutera: Vad tycker du om Subaru Viziv Performance Concept?
”Med konceptet vill Subaru visa att vi – trots en allt högre grad av automation – fortfarande är förarens bil”, skriver biltillverkaren i ett pressmeddelande.
Bilen är 4,6 meter lång och tar inspiration av gamla Subarumodeller som förkroppsligar körglädje, till exempel Legacy, samt rallytävlande Impreza och WRX.
Biltillverkaren avslöjar inte mycket om drivlinan, mer än att cylindrarna är horisontellt placerade i två rader på varsin sida om vevaxeln i en Subaruklassisk boxermotor och att kraften skickas till alla fyra hjul genom AWD. Det nämns ingenting om någon form av elektrifiering.
Viziv Performance är utrustad med självkörande teknologi som gör sitt inträde 2020. Bilen bär på en vidareutveckling av Subarus förarhjälp EyeSight.
Diskutera: Vad tycker du om Subaru Viziv Performance Concept?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Jag tyckte den såg bra ut för att vara japansk...
Fast de behöver nog fundera över bromskylningen.
Cool. Tyvärr blir det ofta Meh av det när de kommer till krita.
Tuff. Kul att Subaru håller sig kvar vid de manliga attributen, en maskulin bil.
Den parkerar jag gärna på uppfarten. Snyggaste Subarun hittills. Är det sedvanlig kvalitet så är det ett bra köp.
Mjukt och kantigt i en alls icke oäven blandning.
Säg inte att Subaru ska börja bygga bilar med utseende.
Oj så fin!
Hoppas den kommer i detta utförande också, då blir det riktigt intressant.
Håller med om kvaliteten också, är nu uppe i 14700 mil med den kanske inte så vackra outbacken utan minsta fel, inte ens en lampa har behövt bytas.
Många avgasrör är det. Hett 2020? Skulle inte tro det.
Supersnygg. Tyvärr kommer designen inte längre än så här. Den kommer att misshandlas av nästa avdelning, och nästa avdelning och nästa.........
Subarus problem genom åren.
Första snygga subban.
När ska Subaru sparka alla sina designers och marknadsförare och ersätta dem med några som vet vafan de håller på med?
Subaru för mig känns helt bortkommet.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.