Suven B1 har vi redan sett. Nu kommer B2, en helelektrisk pickup.
Förra året berättade vi om amerikanska företaget Bollinger och deras ambition att bygga kantiga, stryktåliga elfordon för kunder med off-road-behov. Då visade de upp robusta suven B1 som hittills fått 20.000 reservationer. Nu är det dags för nästa bil: B2.
Liksom sitt syskon är B2 fyrhjulsdriven med två elmotorer, en på fram- och en på bakaxeln, vilka genererar 520 hästkrafter. Motorerna hämtar kraften ur ett batteri på 120 kilowattimmar som ska ge en räckvidd på lite över 30 mil.
Den drygt 5,3 meter långa bilen har en markfrigång på 38 centimeter. I USA är den kategoriserad som arbetsfordon i klass 3 och får dra 3,4 ton.
Bilderna vi ser är datorgenererade, tidigt nästa år är Bollinger redo att bygga en fysisk version av bilen. Det finns inga uppgifter om vad den kommer att kosta.
Diskutera: Vad tycker du om Bollinger B2?
Liksom sitt syskon är B2 fyrhjulsdriven med två elmotorer, en på fram- och en på bakaxeln, vilka genererar 520 hästkrafter. Motorerna hämtar kraften ur ett batteri på 120 kilowattimmar som ska ge en räckvidd på lite över 30 mil.
Den drygt 5,3 meter långa bilen har en markfrigång på 38 centimeter. I USA är den kategoriserad som arbetsfordon i klass 3 och får dra 3,4 ton.
Bilderna vi ser är datorgenererade, tidigt nästa år är Bollinger redo att bygga en fysisk version av bilen. Det finns inga uppgifter om vad den kommer att kosta.
Diskutera: Vad tycker du om Bollinger B2?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Vore intressant att veta hur man får tillräcklig styvhet i en kaross med släta plana ytor!
Snygg, elegant bil
Och med minimal grill!
Så här ser ramverket ut!
http://www.thedrive.com/tech/9066/bollinger-motors-reveals-chassis-for-electric-off-road-truck
Lego applåderar. Denna blir lätt att omvandla till byggsats för barnen.
Den första är helt suverän på många vis. Jag gillar att man kan blåsa av den inuti med högtryckstvätten och det där lasthålet som går genom hela bilen. Synd bara att den har stolliga blodsbatterier istället för en rejäl diesel..
.
Jag undrar fortfarande hur man får styvhet i plana ytor.
Det spelar ingen roll hur bra ramverk man har om skalet är ett fladder!
troligen sandwich konstruktion alt ett tätt ramverk och bra epoxylim
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.