BMW har visat upp en ansiktslyft version av suvarna X3 och X4 med flera uppdateringar.
Nyheten som märks först är förmodligen den nya fronten där strålkastarna blivit smalare, som på den uppdaterade 5-serien. De omtalade och kontroversiella ”BMW-njurarna” växer, men de blir inte riktigt lika stora som på andra modeller.
Även bakpartiet får ny design med annorlunda baklampor. På insidan får både X3 och X4 samma typ av mittkonsol som 4-serien med fristende infotainmentskärm på 10,25 eller 12,3 tum. Sportstolar och trezons klimatanläggning är standard.
Under motorhuven har samtliga motorer blivit mildhybrider med 48-voltsteknik för att sänka förbrukningen och ge en extra ”accelerationsboost” på 11 hk.
En av de större skillnaderna märks när köparen lägger sin beställning. För att effektivisera tillverkningen väljer BMW att minska antalet utrustningsnivåer och tillval med 30 procent. Det är ett medvetet val, enligt BMW, men går samtidigt på tvärs med de tyska tillverkarnas tidigare inställning att erbjuda mängder av olika tillval för att göra bilen mer personlig.
Läs också: Tillvalsfesten är slut – nu är det paket som gäller
X3 xDrive 20i: 491.000:–
X3 XDrive 30i: 565.000:–
X3 xDrive M40i: 702.000:–
X3 xDrive 30e: 632.000:–
X3 xDrive 20d: 510.000:–
X3 xDrive 30d: 582.000:–
X3 xDrive M40d: 697.000:–
X4 xDrive 20i: 513.000:–
X4 xDrive 30i: 587.000:–
X4 xDrive M40i: 733.300:–
X4 xDrive 20d: 532.000:–
X4 xDrive 30d: 605.000:–
X4 xDrive M40d: 728.000:–
X3 M Competition: 930.000:–
X4 M Competition: 953.000:–
Kommentarer till artikeln (0)
Läs kommentarer och diskuteraGenom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.