Affären omfattar omkring 50 bilar som lämnats ofärdiga på produktionslinan i Saabfabriken, lika många karosser och en större mängd fälgar, däck och reservdelar.
– När det gäller bilarna är det inte bestämt hur många som ska färdigställas och säljas, mer information om det inom kort, säger Joachim Lind, vd för Ana i Trollhättan.
Klockan sju på onsdagsmorgonen påbörjades transporten till Anas lokaler, där de sista Saabarna – åtminstone för en lång tid – kan skruvas ihop.
Ana har tidigare gjort en affär med Saabs konkursförvaltare. I februari fick bilhandlaren uppdraget att bygga färdigt ett femtiotal cabrioletmodeller.
Diskutera: Vad tycker du om affären med Ana?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Aj aj aj! Inte bra för Saab-hatar -mytomanerna... Hur ska de nu förklara att bilar färdigställs, när det inte (enligt dem) finns en enda intresserad köpare på hela jordklotet! Stackarna har ju nog med att sprida myter om att Saab aldrig gått med vinst, ett endaste år sedan starten 1947 m.m.
http://www.tv4.se/1.2580265
+1
Det lär väl knappast bli lägre pris på "handbyggda" Ana-Saabar, än serietillverkade i Saab-fabriken!?
En Saab utan motor kan vara ok om priset är lågt.
SAAB
=
Se
Andras
Avundsjuka
Blickar
Just nu är de dessutom handbyggda precis som Rolls Royce, Porsche 911, 996 och andra riktigt fina bilar.
@ Erik N du kan ju köpa dom billigt nu, över 100 000:- i rabatt och ändå står dom kvar i bilhallarna.......:)
Tja, en Lottovinst så..!
Allvarligt talat så är jag supernöjd med min 9-5 SC BioPower 2008, som går på Etanol som kostar mig 10.03:- per liter! :-)
Köpte den i höstas, 5000 mil, metallic, drag, motor/kupé -värmare osv. för den hiskeliga summan 110 000:- :-)
PS! Glömde att även dubbdäck på LM-fälg ingick i priset...
"Erik": Du kunde ha fått en Renault för halva det priset och den är också glad för sprit...( fast i betydligt mindre omfattning )
Den är inte utrotad och det finns hur många reservdelar du vill.
Anledningen till det låga priset är inte enbart längre bristande kvalite....så varför inte slå till på en "baguette"? ;)
Tro mig Mistro, är man van att åka Saab byter man inte ner sig till en baguette!
Och när det gäller reservdelar är det nu heller inget problem.
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.