Varför finns det inga frågor om hur man upplever serviceverkstaden? Bara frågor om reparationsverkstad. Har man bara gjort service och inte reparerat bilen på grund av en felfri bil blir en anseende del av undersökningen obesvarad.
Autoindex - verkstadsbesök.
Uppdaterat: 2021-02-12 18:47
Bygg ut svenska motorvägsnätet NU!
Kommentarer
Det är bl.a. därför som man ska stoppa undersökningar som dessa i en soptunna.
Om du inte har varit inne på reparation av bilen tillhör du ju inte den grupp (de som reparerat sin bil) som man vill undersöka. Så då gör du helt rätt i att inte svara.
Att denna undersökning sedan har en hiskeligt massa brister osv har den gemensamt med många andra. Det är därför man inte skall sitta och påstå att den är en obestridda sanning (som en del märkesfanatiker pysslat med genom åren) utan snarare en fingervisning om hur några få eventuella påstådda bilägare upplever sin bil (obs: inte i jämförelse med andra bilmärken).
MVH AL
reparationsverkstad Har jag aldrig på 40 år använt då jag lagat mina 10 tusenkronors bilar själv.
Service verkstad har jag sista 7-9 åren blivit tvungen att använda 4-5 ggr på grund av att kunna åberopa garanti vid nybilsköp.
Garanti som jag iofs aldrig behövt åberopa.
Ett visst besvär att ta ledigt en stund på dagen men jag brukar prova några nya bilar och ha lite rolig tid under den dryga timme besöket tar.
Så tja det funkar för mig.
Med tanke på hur upplägget är så böra man tolka resultatet med en nypa salt. Ibland förstår man inte vad det är man ska svara på. Ibland är svarsalternativen bara tomma rutor. Sätt ett krys där och du vet inte vad du svarat. Ibland står frågorna på danska. Man skulle kunnat vänta sig att om en fråga lyder: Har du reparerat din bil de senaste 12 månader så skulle man inte få några fler frågor på det temat, om man svarat nej. Men istället kommer en massa frågor om hur man upplevde reparationen.
mso 1000 - du måste haft en ofantlig tur som aldrig behövt nyttja garantin. Det har jag fått göra på i stort sett alla nyköpta bilar jag haft - tror att enda undantaget var min Focus -07. I regel inga stora reparationer men nog är det nåt som förorsakar en reklamation under garantitiden - även på Toyota.
Nja Pi nu har jag iofs alltid hävdat att köpa bil är dom att köpa en lott.
Och jag har ju inte haft förmånen att äga så många nya bilar och dom har ju inte gått så jättelångt heller.
Men Octavian med 1,0 och dsg rullade över 7000 problemfria mil.
Men jag har vänner släktingar i klanen som också kört långt utan garanti ärenden.
Ibland har jag känslan av ju dyrare bil och mer finesser ju fler garantiärenden.
Men som sagt en känsla.
En kompis med en ny dyr bil fick akut byta framhjulslager efter 900 mil på en dubbelt så dyr bil som min.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.