Det som inte nämndes i texten är att VolvoCars helt ogenerat vill att staten ska gå in och garantera miljardgåvor till batterifabriken i Göteborg. Fräckheten vet inga gränser.
Uppdaterat: 2024-10-30 11:22
Vissa personer är födda grälsjuka. Släpp dem och gå vidare. Dessutom: Om du inte tillåter folk att inte respektera dig, kommer de snart att börja betrakta dig som konstig. DET är konstigt.
J.L, SnookerPro, Mc och gmogmo, där har ni medlemmarna i Volvohatarnas förening. Knappast läsvärt vad dom skriver. Undrar hur mycket Kinaprylar dom har i sina hem?
J.L, SnookerPro, Mc och gmogmo, där har ni medlemmarna i Volvohatarnas förening. Knappast läsvärt vad dom skriver. Undrar hur mycket Kinaprylar dom har i sina hem?
Har ägt flera Volvobilar och år inte imponerad över varken driftskvalitet, tillmötesgående på verkstad, totalkostnad medmera. Att dessutom gynna en av de värsta diktaturerna finns inte på kartan.
Har ägt flera Volvobilar och år inte imponerad över varken driftskvalitet, tillmötesgående på verkstad, totalkostnad medmera. Att dessutom gynna en av de värsta diktaturerna finns inte på kartan.
Kina är då ingen diktatur, däremot en enpartistat styrt av det kommunistiska partiet. Sitter ingen diktator på toppen som i Nord Korea, eller som Ryssland börjar bli.
Om man inte har en Volvo så är det ju åtminstone en Kina-pryl mindre.
Seriöst Axa, hur många Kinaprylar har du hemma. Även om de har Europeiskanamn eller USAnamn så är de antagligen tillverkade borta i öster i någon diktatur där. Men det är ju roligare och klanka ned på Volvo som åtminstone har sina rötter i Sverige och skapar många jobb här, bara för att du kan.
Har ägt flera Volvobilar och år inte imponerad över varken driftskvalitet, tillmötesgående på verkstad, totalkostnad medmera. Att dessutom gynna en av de värsta diktaturerna finns inte på kartan.
Jag har ägt 2 Volvobilar och är faktiskt lite imponerad av hur få problem det varit med bilarna vad gäller driftkvalitet och definitivt vad gäller verkstadsdelen och bemötande. Totalkostnaden är acceptabel och jag gynnar inte den största galningen i USA, Musk, och som dessutom stöder den kommande diktatorn Trump, om han får som han vill.
Har ägt flera Volvobilar och år inte imponerad över varken driftskvalitet, tillmötesgående på verkstad, totalkostnad medmera. Att dessutom gynna en av de värsta diktaturerna finns inte på kartan.
Jag har ägt 2 Volvobilar och är faktiskt lite imponerad av hur få problem det varit med bilarna vad gäller driftkvalitet och definitivt vad gäller verkstadsdelen och bemötande. Totalkostnaden är acceptabel och jag gynnar inte den största galningen i USA, Musk, och som dessutom stöder den kommande diktatorn Trump, om han får som han vill.
Jepp, Trump är samma skrot och korn som Putin.
Därför som är så goda vänner 😉
Men du vet väl att JL är lika patetiskt i sitt bedömande av Volvo som Swensson av Toyota. Måste varit hemska upplevelser som etsat sig så djupt in i sinnet.
Har ägt flera Volvobilar och år inte imponerad över varken driftskvalitet, tillmötesgående på verkstad, totalkostnad medmera. Att dessutom gynna en av de värsta diktaturerna finns inte på kartan.
Jag har ägt 2 Volvobilar och är faktiskt lite imponerad av hur få problem det varit med bilarna vad gäller driftkvalitet och definitivt vad gäller verkstadsdelen och bemötande. Totalkostnaden är acceptabel och jag gynnar inte den största galningen i USA, Musk, och som dessutom stöder den kommande diktatorn Trump, om han får som han vill.
Jepp, Trump är samma skrot och korn som Putin.
Därför som är så goda vänner 😉
Men du vet väl att JL är lika patetiskt i sitt bedömande av Volvo som Swensson av Toyota. Måste varit hemska upplevelser som etsat sig så djupt in i sinnet.
Jag är ju i alla fall nöjd med mitt val och väljer el före fossilt
Om man inte har en Volvo så är det ju åtminstone en Kina-pryl mindre.
Seriöst Axa, hur många Kinaprylar har du hemma. Även om de har Europeiskanamn eller USAnamn så är de antagligen tillverkade borta i öster i någon diktatur där. Men det är ju roligare och klanka ned på Volvo som åtminstone har sina rötter i Sverige och skapar många jobb här, bara för att du kan.
Christer, kan du skilja på att:
- kan du skilja på att undvika köpa kinaprylar (om alternativ finns) och att rensa ut produkter från Kina hemma?
Man kan göra det man KAN för att undvika att antalet kinaprylar växer lavinartat.
- kan du skilja på att undvika köpa kinaprylar (om alternativ finns) och att vara "medlem i Volvohatarnas förening"?
- kan du skilja på att undvika köpa kinaprylar (om alternativ finns) och påstå "Knappast läsvärt vad dom skriver"
Allvarliga beskyllningar du kastar ut dig, Christer.
Skärpning!
Allt är inte svart o vitt.
Vi måsta kunna ha en sansad debatt, och utan att dra det till sin spets.
J.L skrev : " Jag är ju i alla fall nöjd med mitt val och väljer el före fossilt"
Bra att du är nöjd med ditt val. Men du tjatar ofta om att Volvo är en Kina bil och du vill inte gynna en diktatur. Men du glömmer att bakom Tesla gömmer sig Elon Musk som snackar typ som en fascist och där bakom lurar Trump som gärna skulle vilja bli en diktator, typ han i Kina.
Om man inte har en Volvo så är det ju åtminstone en Kina-pryl mindre.
Seriöst Axa, hur många Kinaprylar har du hemma. Även om de har Europeiskanamn eller USAnamn så är de antagligen tillverkade borta i öster i någon diktatur där. Men det är ju roligare och klanka ned på Volvo som åtminstone har sina rötter i Sverige och skapar många jobb här, bara för att du kan.
Christer, kan du skilja på att:
- kan du skilja på att undvika köpa kinaprylar (om alternativ finns) och att rensa ut produkter från Kina hemma?
Man kan göra det man KAN för att undvika att antalet kinaprylar växer lavinartat.
- kan du skilja på att undvika köpa kinaprylar (om alternativ finns) och att vara "medlem i Volvohatarnas förening"?
- kan du skilja på att undvika köpa kinaprylar (om alternativ finns) och påstå "Knappast läsvärt vad dom skriver"
Allvarliga beskyllningar du kastar ut dig, Christer.
Skärpning!
Allt är inte svart o vitt.
Vi måsta kunna ha en sansad debatt, och utan att dra det till sin spets.
Det där du skriver är bra, men kanske du skulle fundera på det själv. Typ sopa framför egen dörr, innan ......
Varumärken som ägs av Kina undviks i högsta grad. Huwai, Xaomi, Peak Performance etc
Yes, krävs lite mer av oss konsumenterna att välja varumärken som inte ägs av Kina (viktigast), och i andra hand vars R/D och produktion ligger utanför kina. (så långt det är möjligt)
Kommentarer
Då blir det kinakontrollerat.
VolvoCars ytterligare en kostnad för bolaget- Polestar, kinatullar, batterifabrik 26 milarder, gigantiska mjukvaruproblem.
Det som inte nämndes i texten är att VolvoCars helt ogenerat vill att staten ska gå in och garantera miljardgåvor till batterifabriken i Göteborg. Fräckheten vet inga gränser.
Kass, undvik allt kinaberoende!
T.ex. Volvo Cars
J.L, SnookerPro, Mc och gmogmo, där har ni medlemmarna i Volvohatarnas förening. Knappast läsvärt vad dom skriver. Undrar hur mycket Kinaprylar dom har i sina hem?
Christer
Om man inte har en Volvo så är det ju åtminstone en Kina-pryl mindre.
Fånigt argument.
Jag har ägt många Volvos och håller dom högt.
Men vill undvika sponsa dom NUMERA.
Tja, XC60 är då både utvecklad och bygd på Hisingen.
Men det är ju kul att raljera om det kinesiska ägandet som gör sig mer och mer påmint, trotts att Geely ägt Volvo Cars i 14 år.
Har ägt flera Volvobilar och år inte imponerad över varken driftskvalitet, tillmötesgående på verkstad, totalkostnad medmera. Att dessutom gynna en av de värsta diktaturerna finns inte på kartan.
Kina är då ingen diktatur, däremot en enpartistat styrt av det kommunistiska partiet. Sitter ingen diktator på toppen som i Nord Korea, eller som Ryssland börjar bli.
Snoid
Alltså en diktatur.
Seriöst Axa, hur många Kinaprylar har du hemma. Även om de har Europeiskanamn eller USAnamn så är de antagligen tillverkade borta i öster i någon diktatur där. Men det är ju roligare och klanka ned på Volvo som åtminstone har sina rötter i Sverige och skapar många jobb här, bara för att du kan.
Jag har ägt 2 Volvobilar och är faktiskt lite imponerad av hur få problem det varit med bilarna vad gäller driftkvalitet och definitivt vad gäller verkstadsdelen och bemötande. Totalkostnaden är acceptabel och jag gynnar inte den största galningen i USA, Musk, och som dessutom stöder den kommande diktatorn Trump, om han får som han vill.
Ja men vad är felet på en diktatur. Historiens framstående stater har väl varit styrda av någon form av enväldig härskare.
Kanske är så att demokratirörelsen en historiskt kort period som kommer nämnas som en speciell period i historieböckerna om 2000 år 😉
Jepp, Trump är samma skrot och korn som Putin.
Därför som är så goda vänner 😉
Men du vet väl att JL är lika patetiskt i sitt bedömande av Volvo som Swensson av Toyota. Måste varit hemska upplevelser som etsat sig så djupt in i sinnet.
Jag är ju i alla fall nöjd med mitt val och väljer el före fossilt
Christer, kan du skilja på att:
- kan du skilja på att undvika köpa kinaprylar (om alternativ finns) och att rensa ut produkter från Kina hemma?
Man kan göra det man KAN för att undvika att antalet kinaprylar växer lavinartat.
- kan du skilja på att undvika köpa kinaprylar (om alternativ finns) och att vara "medlem i Volvohatarnas förening"?
- kan du skilja på att undvika köpa kinaprylar (om alternativ finns) och påstå "Knappast läsvärt vad dom skriver"
Allvarliga beskyllningar du kastar ut dig, Christer.
Skärpning!
Allt är inte svart o vitt.
Vi måsta kunna ha en sansad debatt, och utan att dra det till sin spets.
J.L skrev : " Jag är ju i alla fall nöjd med mitt val och väljer el före fossilt"
Bra att du är nöjd med ditt val. Men du tjatar ofta om att Volvo är en Kina bil och du vill inte gynna en diktatur. Men du glömmer att bakom Tesla gömmer sig Elon Musk som snackar typ som en fascist och där bakom lurar Trump som gärna skulle vilja bli en diktator, typ han i Kina.
Det där du skriver är bra, men kanske du skulle fundera på det själv. Typ sopa framför egen dörr, innan ......
Och har du exempel?
Försöker ha en konstruktiv dialog med alla.
Varumärken som ägs av Kina undviks i högsta grad. Huwai, Xaomi, Peak Performance etc
Yes, krävs lite mer av oss konsumenterna att välja varumärken som inte ägs av Kina (viktigast), och i andra hand vars R/D och produktion ligger utanför kina. (så långt det är möjligt)
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.