Det var ju dumt, minst sagt. När det nu sitter en förbränningsmotor i så borde den ju kunna dra litet i alla fall; det fungerar inte att försöka sälja laddhybrider om deras funktionalitet är rejält begränsad jämfört med "vanliga" bilar. Är det rätt gissat att det ligger till på samma sätt med syskonet Kia Niro laddhybrid? (Som har premiär den här helgen.)
Ja nog tusan är det kortslutning hos dom koreanska teknikerna i alla fall.
Det är väl bara att göra som dom tyska teknikerna gör att systemet kopplar bort vissa funktioner när släpvagns kopplingen trycks in.
Tex att helt koppla bort hybrid funktionen om dom inte duger till att fixa olika mode för olika belastningar och drifts fall med tex ett släp.
Hur svårt kan det vara.
Uppdaterat: 2017-09-02 13:17
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor..
https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html
Kanske ett "drag" (Tack Arne) från koreanerna för att skilja produkterna åt lite. Det är väl i stort sett samma bil och drivlina fast den ena har styltor.
Uppdaterat: 2017-09-02 19:19
– Har du sett den nya filmen om lastbilar?
– Nä, men jag har sett trailern.
Haha ja när en bil som kommer 2-3 mil på el blir etta ska man nog ta detta med en enormt stor nypa salt.
Uppdaterat: 2018-08-05 13:15
Gäst (ej verifierad)
Sen har det väl skett viss utveckling på ett år. Listan är ju ett år gammal imorgon pch utvecklingen på hybridfronten går ju ganska så snabbt.
Du får leta upp lite nyare listor GF.
Kommentarer
Det var ju dumt, minst sagt. När det nu sitter en förbränningsmotor i så borde den ju kunna dra litet i alla fall; det fungerar inte att försöka sälja laddhybrider om deras funktionalitet är rejält begränsad jämfört med "vanliga" bilar. Är det rätt gissat att det ligger till på samma sätt med syskonet Kia Niro laddhybrid? (Som har premiär den här helgen.)
Ja nog tusan är det kortslutning hos dom koreanska teknikerna i alla fall.
Det är väl bara att göra som dom tyska teknikerna gör att systemet kopplar bort vissa funktioner när släpvagns kopplingen trycks in.
Tex att helt koppla bort hybrid funktionen om dom inte duger till att fixa olika mode för olika belastningar och drifts fall med tex ett släp.
Hur svårt kan det vara.
Kia Niro plug-in får dra 1300 kg enl hemsidan.
http://www.kia.com/se/kampanjer/plug-in-hybrid/
Uppgifterna om släp och taklast finns i senaste AMS, jag vet alltså inte om den stämmer.
Kanske ett "drag" (Tack Arne) från koreanerna för att skilja produkterna åt lite. Det är väl i stort sett samma bil och drivlina fast den ena har styltor.
https://allatjanstebilar.nyteknik.se/europaindex/artiklar/2017/augusti/basta-plug-in-hybrid-i-alla-tester-topplistan-som-sager-allt
Haha ja när en bil som kommer 2-3 mil på el blir etta ska man nog ta detta med en enormt stor nypa salt.
Sen har det väl skett viss utveckling på ett år. Listan är ju ett år gammal imorgon pch utvecklingen på hybridfronten går ju ganska så snabbt.
Du får leta upp lite nyare listor GF.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.