Vi Bilägares forum

Hyundai I40 kombi

Hyundai I40 kombi

Vill bara skriva att Peugeot 508 har fått en tuff konkurrent i nya Hyundai I40 som vi såg på motormässan i LLA i Karlstad igår. Bilen är mycket snygg!! Sedan så är utrymmet i baksätet och när man ska kliva i och ur baksätet mycket bekvämare i I40 än 508. Dock verkade bagageutrymmet något större i 508 men det ska jag kolla i morgon lite mer noga då jag först ska till Peugeot och titta för att sedan åka till Nöjesfabriken i Karlstad för en VIP kväll och Hyundai I40 som huvudperson och desseutom underhållning samt mat......Dyraste version av I40 kostar 349900kr med all utrustning. Billigaste bil från 235000kr enligt uppgift.Alltså ungefär som Peugeot 508 dock vet jag inte utrustningen vad som skilljer bilarna åt i sina billigaste versioner. Och kvalitetskänslan i inredningen i I40 som instrumentpanel etc har fått sig en uppryckning mot tidigare dock menade man att de serieproduserade bilarna kommer att bli ännu bättre än denna som var en förseriebil för visning på mässor etc. Berättar mer efter kvällen med I40 i morgon. Men första mötet med I40 gav mersmak helt klart. speciellt frugan blev förtjust i bilen som hon tyckte var snyggare än Peugeoten. Jag tror att I40 kommer att låta tala om sig när den släpps i September fick vi uppgift på igår.

Uppdaterat: 2011-05-08 20:16

Kommentarer