Sveriges största konsumentundersökning om det privata bilägandet är på gång för 17:e året i följd. Var med och påverka och ta chansen att vinna fina priser i form av resepresentkort.
AutoIndex 2017 består av en hel radda frågor som handlar om bilägandet i stort;
bilens kvalitet, köregenskaper, komfort, bränsleekonomi, bedömning av verkstäder, återförsäljare och lojalitet.
Genom att delta är du med och påverkar utvecklingen. Bilbranschen tar undersökningen på allra största allvar. AutoIndex granskas och analyseras, framför allt eftersom undersökningen kommer från oberoende part och där det ges möjlighet att jämföra sig med konkurrenterna.
Rekyteringen av respondenter sker till övervägande delen slumpmässigt via bilregistret. Men som ett komplement bjuder vi också in läsarna av Vi Bilägare att delta i undersökningen. Det är bara att klicka på nedanstående länk. Det handlar om många frågor. Räkna med en tidsåtgång på 20–30 minuter.
Resultatet av undersökningen kommer att presenteras i Vi Bilägare under våren 2017.
Välkommen!
Länk till undersökningen AutoIndex 2017
bilens kvalitet, köregenskaper, komfort, bränsleekonomi, bedömning av verkstäder, återförsäljare och lojalitet.
Genom att delta är du med och påverkar utvecklingen. Bilbranschen tar undersökningen på allra största allvar. AutoIndex granskas och analyseras, framför allt eftersom undersökningen kommer från oberoende part och där det ges möjlighet att jämföra sig med konkurrenterna.
Rekyteringen av respondenter sker till övervägande delen slumpmässigt via bilregistret. Men som ett komplement bjuder vi också in läsarna av Vi Bilägare att delta i undersökningen. Det är bara att klicka på nedanstående länk. Det handlar om många frågor. Räkna med en tidsåtgång på 20–30 minuter.
Resultatet av undersökningen kommer att presenteras i Vi Bilägare under våren 2017.
Välkommen!
Länk till undersökningen AutoIndex 2017
Länkar
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Autoindex är en undersökning om hur lojala och fanatiska bilägare är till det bilmärke som de äger och ingenting annat.
+1 till #1. Dessutom låter man inte de förare som möjligen har en nyktrare syn på sitt bilinnehav komma till tals, d.v.s. tjänstebilsförarna. De kör dessutom i regel betydligt längre sträckor per år än privatbilsägarna. Märkligt.
Jag tror faktiskt det ligger en del i vad Audi A5 skriver, tjänstebilsförarna är mer kritiska, och har ofta ingen personlig prestige kring bilen samt att de kör mer än privatägarana som inte vill erkänna att bilen de har, kanske inte var vad de förväntade sig, och inte vill medge en dålig affär.
Jag fick kryssa i alternativet "annan" ganska mycket eftersom jag har en vana att byta märke vid varje bilbyte. Därför rekommenderar jag förstås inte varken min bil eller handlare. Är dessutom genuint otrogen mot märkesverkstäder.
jag vill härmed förtydliga att jag gillar Toyota och andra japanska bilar, så även tyska bilar på ungefär samma nivå. Min åsikt grundas på att jag tidigare under flera år deltagit i undersökningen och noterat hur frågorna är ställda och man behöver inte vara överbegåvad för att inse resultatet.
Har tröttnat på denna undersökning, då den är dåligt ihopsatt och inte anpassar sig efter de svar man gett tidigare. Exempel: Om jag inte nyligen köpt ny bil, vill jag INTE svara på frågor om återförsäljaren, om han/hon var bra, m.m m.m. Sånt minns man inte efter ett par år. Gör om och gör rätt, så kanske jag svarar igen.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.