Är Saab 9-3X drömbilen för Sveriges tjänstebilister? Vi pekar ut för- och nackdelar med modellen.
Läs testet av Saab 9-3X mot fem konkurrenter i Vi Bilägare nummer 18/2010. Tidningen finns i butik från 21 december och kommer till prenumeranter några dagar innan.
Diskutera: Vad tycker du om Saab 9-3X?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Är absolut en bil jag skulle vilja ha!
Gammalt skäp föråldrad teknik och ful design. Den kassa kvalitet får man på köpet om inte bilen brinner upp innan.
Håller med odemex. Bilen är ful som stryk. Man får rysningar av den tråkiga och fula designen inte undra på att Saab säljer så dåligt. Åtta år gammal teknik dessutom. kk snart?
Börjar kännas rätt daterad. Lite åt Dacia-hållet men säkert jättebra ändå.
Säkert något daterad, men väldigt prisvärd. Den nedtrimmade 2.0t är pris på ca 280.000:- och 20% reducering på förmånsvärdet är prisvärt. Denna bil med eLsd är riktigt kompetent. Miljöbilsklassad, 4wd och kombi borde ge bättre försäljningssiffror tycker jag.
Fronten är ganska snygg men man kan inte ta samma pengar som för en Audi för en Saab.
Min 9-3 -07 har nu gått 11.000 mil helt problemfritt, med god komfort och god ekonomi. Precis lika tillförlitlig som vår andra bil, en Honda, men bekvämare. Detta medan vännernas Audi och BMW emellanåt behöver akutvård för att fungera. Fakta.
Det talas om gammal teknik, det är samma "gamla" Teknik som erbjuds på 4wd systemet som de senaste Audi, VW och Opel Insignia har. Haldex generation 4 med E-LSD diff. bilen har teknik som är modern men kanske i en äldre förpackning. och bilen kostar inte som en audi A4 allroad, en audi kostar med diesel från 335100 och en bensinare från 354 800.
Skulle lätt välja den över andra terrängare. Billigare, snyggare, och med världens bästa fyrhjulssystem levererar den rejält!
Arghhh mina ögon !
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.