Den 17 december tillkännages de sju finalisterna som kan vinna den internationella utmärkelsen Årets Bil 2013. Innan dess kommer du att kunna se en serie filmer med alla kandidater här på Vi Bilägares webbplats.
Klicka på videofönstret ovan för att se en presentation av Honda CR-V.
Läs mer:
Provkörning: Honda CR-V
Se tidigare filmer:
Renault Clio – kandidat till Årets Bil 2013
Opel Mokka – kandidat till Årets Bil 2013
Kia Optima – kandidat till Årets Bil 2013
Mazda6 – kandidat till Årets Bil 2013
Volvo V60 Plug-in Hybrid – kandidat till Årets Bil 2013
BMW 3-serie – kandidat till Årets Bil 2013
Toyota GT86 – kandidat till Årets Bil 2013
Fiat 500L – kandidat till Årets Bil 2013
Hyundai i30 – Kandidat till Årets Bil 2013
Toyota Prius Plug-in Hybrid – kandidat till Årets Bil 2013
Audi A3 – kandidat till Årets Bil 2013
Chevrolet Malibu – kandidat till Årets Bil 2013
Peugeot 208 – kandidat till Årets Bil 2013
Hyundai Santa Fe – kandidat till Årets Bil 2013
Ford B-Max – kandidat till Årets Bil 2013
Volvo V40 – kandidat till Årets Bil 2013
Mercedes A-klass – kandidat till Årets Bil 2013
Kia Cee'd – kandidat till Årets Bil 2013
Mitsubishi Outlander – kandidat till Årets Bil 2013
Volkswagen Golf – kandidat till Årets Bil 2013
Skoda Rapid – kandidat till Årets Bil 2013
Mercedes SL – kandidat till Årets Bil 2013
Diskutera: Vad tycker du om Honda CR-V?
Årets Bil – eller "Car of the year" – delas ut av en jury bestående av 58 motorjournalister från 23 europeiska länder. Vi Bilägares Tommy Wahlström är en av tre svenska representanter i juryn.
För att vara med i omröstningen måste en bil vara helt eller till väsentliga delar ny och gå att köpa i minst fem europeiska länder innan året är slut. Den uppskattade försäljningen måste dessutom överstiga 5 000 bilar per år.
Kandidatlista:
Audi A3
BMW 3-serie
Chevrolet Malibu
Citroën C4 Aircross/Peugeot 4008
Dacia Lodgy
Dacia Sandero
Kia Cee'd
Kia Optima
Fiat 500L
Ford B-Max
Honda CR-V
Hyundai Santa Fe
Hyundai i30
Mazda6
Mercedes A-klass
Mercedes SL
Mitsubishi Outlander
Opel Adam
Opel Mokka
Peugeot 208
Porsche Boxster
Range Rover
Renault Clio
Skoda Rapid/Seat Toledo
Subaru BRZ/Toyota GT86
Subaru XV
Subaru Impreza
Volkswagen Golf
Volvo V40
Volvo V60 Plug-in Hybrid
Toyota Prius Plug-in Hybrid
Toyota Prius+
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Lär vara en toppenbil. Heja Japan!
Har nu testat nya Honda CR-V i en vecka och ställt mot den CR-V 2007 som jag äger så är det faktiskt å ena sidan en helt annan bil men samtidigt är igenkänningsfaktorn väldigt hög. Nya CR-V känns tajt, nätt och rolig att köra men samtidigt är den rymligare och mer ombonad. Framförallt är den tystare och mer eco (2,2 diesel med start/stop) - den har blivit mer kombi och mindre minibuss/mpv vilket nästan bara är av godo. Mitt enda aber är att man inte längre kan skjuta baksätet (60/40) framåt för att vid behov utöka bagageutrymmet. Det kan man på CR-V 2007-2012 och ur familjeperspektivet är den skillnaden en dubbelvagn på tvären eller på längden i skuffen, inte jätteviktigt kanske men en del av den flexibilitet som gjort CR-V till en bra bruksbil för bagageutrymmes-knarkare som mig själv (och med mig de flesta småbarnsfamiljer?) är nu förlorad.
Läste testet i Carsguide där man utnämde nya CR-V till marknadens tråkigaste bil. Urtråkig att titta på och lika tråkig på insidan med en istrumentbräda i billig hårdåplast. Automatlådan som bara är 5-växlad fick också hård kritik. Under rubriken slutomdömme så påstår biltestaren att bilen är så tråkig att han somnade innan han hann skriva ett.
Jadu Sture du har en annan åsikt än i testet som Peter har läst :-)
Enligt den så är bilen ett sömnpiller.
Tror knappast bilen är ett sömnpiller men i ärlighetens namn har jag inte provkört. Honda är kända för körglada maskiner men en SUV är inte byggd för att vara sportig utan för att vara just ett utility vehicle. Vill man ha sport, familjebil och Honda ska man köra Accord Aeorodeck Type-S.
Nej, tror det är en raktigenom trevlig bil.
Enligt herr Clarkson på Topgear så medelåldern för en Hondaägare i England ca. 70 år. Jag börjar närma mig så smått. Man kanske skulle titta på en trots allt.
I ärlighetens namn så var det den framhjulsdrivna instegsmodellen som Carsguide testade.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.