Nu har dagen kommit som jag fruktat ända sedan jag köpte bilen. Min Renault Twingo -98 har...
Profil på vibilagare.se
RenaultTwingo-98
Bio
Hej!<br />
<br />
Glad tjej som äger en liten <strong>Renault Twingo</strong> från 1998. Min gamla Twingo klarar det mesta så länge man kör över 20 km/h och under 90 km/h. Självklart kan den både krypköra och klara motorväg, men man kan väl säga att bilen inte gillar att ligga på vare sig ettans eller tvåans växel i långa, tröga bilköer/stadstrafik, eller att köra på motorväg utan medvind. Avsaknaden av servon gör den svår i stadstrafik samt att parkera, backa och manövrera i lägre hastigheter. Den lätta tyngden gör det också läskigt att köra i regn och blåst samt förbi lastbilar. Omkörningar sker aldrig (förutom mopeder/gångare/epatraktorer/cyklister och traktorer) och om man mot förmodan skulle få för sig att göra en omkörning så måste man ansöka om det hos Trafikverket 2 år i förväg.<br />
<br />
<strong><u><em>Fina män i fina tjänstebilar hatar mig</em></u></strong>, eftersom jag pedant följer rådande trafikregler samt accelererar långsamt (59 hk i kärran).<br />
Å andra sidan kan jag säga att hatet är ömsesidigt, då jag absolut hatar dessa fina tjänstebilar som alltid ligger minst 10 km/h över rådande hastighetsgräns, aldrig fått sina blinkers brukade i trafik, aldrig visar respekt för andra fordon och ofta utgör riktiga trafikfaror.<br />
<br />
Med detta sagt vill jag bara påpeka att jag faktiskt <u>älskar</u> min lilla bil, och att jag hoppas att den klarar några år till utan att underkännas av de läskiga besiktningsmännen eller mosas av förarna till de fina tjänstebilarna ;)<br />
<br />
<u><strong>Äger du själv en Twingo</strong></u> får du gärna kontakta mig (ni andra också för den delen), vore kul att se fler små Twingos :)
<br />
Glad tjej som äger en liten <strong>Renault Twingo</strong> från 1998. Min gamla Twingo klarar det mesta så länge man kör över 20 km/h och under 90 km/h. Självklart kan den både krypköra och klara motorväg, men man kan väl säga att bilen inte gillar att ligga på vare sig ettans eller tvåans växel i långa, tröga bilköer/stadstrafik, eller att köra på motorväg utan medvind. Avsaknaden av servon gör den svår i stadstrafik samt att parkera, backa och manövrera i lägre hastigheter. Den lätta tyngden gör det också läskigt att köra i regn och blåst samt förbi lastbilar. Omkörningar sker aldrig (förutom mopeder/gångare/epatraktorer/cyklister och traktorer) och om man mot förmodan skulle få för sig att göra en omkörning så måste man ansöka om det hos Trafikverket 2 år i förväg.<br />
<br />
<strong><u><em>Fina män i fina tjänstebilar hatar mig</em></u></strong>, eftersom jag pedant följer rådande trafikregler samt accelererar långsamt (59 hk i kärran).<br />
Å andra sidan kan jag säga att hatet är ömsesidigt, då jag absolut hatar dessa fina tjänstebilar som alltid ligger minst 10 km/h över rådande hastighetsgräns, aldrig fått sina blinkers brukade i trafik, aldrig visar respekt för andra fordon och ofta utgör riktiga trafikfaror.<br />
<br />
Med detta sagt vill jag bara påpeka att jag faktiskt <u>älskar</u> min lilla bil, och att jag hoppas att den klarar några år till utan att underkännas av de läskiga besiktningsmännen eller mosas av förarna till de fina tjänstebilarna ;)<br />
<br />
<u><strong>Äger du själv en Twingo</strong></u> får du gärna kontakta mig (ni andra också för den delen), vore kul att se fler små Twingos :)