S 60 2,5 T

Modell
Årsmodell
2005
Beskrivning av problemet
Dålig leveranstatus på ny bil och kvalitetsfel samt farthållare saknades. Hemkommen upptäckte vi en lackskada på bakluckan där typemblemet suttit ( demonteringsskada ). Visby Motorcentral är återförsäljaren.
Lösning på problemet
Hoppas Volvo agerar annars får det bli en rättslig prövning. Även massmedia kommer att få ta del av affären om så blir nödvändigt. <br/><br/> Av: Bo o Pat
Övriga kommentarer
Köpte bilen via en bulvan på Blocket som agerade för Visby Motorcentrals räkning och 10 procents rabatt på listade priser utlovades. Bilen orderbeställd från fabrik i Belgien. Volvo kundsupport har bekräftat att en bil de hade stående eftermonterade man den urustning som svarade mot vår order. Visby köpte bilen och den levererades sedan i dåligt skick. Visby Motorcentral tycker den var i toppskick och tycker det fortfarande efter att andra verkstäder kollat bilen och bekräftat felen.