Vi Bilägare 13/2012 finns i butik från den 25 september. Numret innehåller bland annat:
– Test av tre kombimodeller i Golfklassen. Ford Focus med liten 1-litersmotor mot nykomlingen Chevrolet Cruze och Hyundai i30.
– Volvos nya säkerhetssystem. Autobroms och sensorer som förutser krockar både framför, bakom och på sidorna av bilen.
– Skärpta verkstäder. Svenskarna är nöjdare än någonsin med sina verkstäder. I topp ligger fyra japanska märken.
– Provkörningar av: Honda CR-V, Mitsubishi Outlander, och Peugeot 308 GTI.
– Däcktestet: Nio olika dubbfria vinterdäck testas, dessutom jämförs de med ett dubbdäck.
– Trafiksäkerhet. En ny sorts bilförsäkring ger ekonomisk belöning till de som håller laglig hastighet, med hjälp av en speciell GPS.
– Sommarnöjet. "Snövit", Vi Bilägares 26 år gamla Prosche 924 S utsätts för ett riktigt test. Hur står den sig mot modernare bilar?
– Begagnat. Volvo C70 och andra cabbar.
– Klassikern. Ford Anglia.
– Garaget. Vi testar åtta olika bildammsugare.
– Resan. Tillbaka till 50-talet. Nostalgibyn i Hosta och filmmuseet i Sveg.
Och som alltid: ledare, insändare, Bil & Trafik, Bilfrågan, På väg, Bildkrysset, Vem kan mest? och Johan Norbergs krönika.
Plus: Snabb, smidig, rolig och snygg.
Minus: Pris, räckvidd.
Vad nytt? Helt ny elbil.
För vem? Stadspendlaren eller den som har råd att ha Honda e som en andrabil.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Tips! Det har kommit ett nytt nummer! Det är väl det som är det aktuella? HAr gjort en första genombläddring. Som alltid intressant.
Fråga : Att eller hu är en Peugeot Tepee Active som handikappabil den lär finns med automatlåda här vill jag fråga vad är det för automat bilen har startknapp och jag tror stänger den av sig själv vid ex. rödljus ??
volvoman111
Senaste nr innehåller test av vinterdäck MED DUBBAR !!
Den grafiska redovisningen.
För att ge en tydlig visuell bild av ett testresultat är det vanligt
att använda diverse staplar och diagram. Då är det viktigt att inte
förvränga resultatet på kvällspressmaner. I dubbdäckstestet ser det
ut som det sämsta däcket behöver 6,3 gånger så lång bromssträcka på
torr asfalt som det bästa. Om man läser siffrorna ser man att det
skall vara 1,11 gånger så lång bromssträcka. Alltså ganska marginell
skillnad... Snälla, visa riktiga diagram!
Tack för en i övrigt bra tidning.
Arne
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.