Nästa artikel
Nytt nummer – vi testar nya Saab 9-5
Aktuellt nummer

Nytt nummer – vi testar nya Saab 9-5

Publicerad 14 september 2010 (uppdaterad 24 september 2010)
Test av nya Saab 9-5, provkörning av nya Volvo V60 och stort test av odubbade vinterdäck. Missa inte nya Vi Bilägare – nu i din butik.

Nu finns Vi Bilägare nummer 13 ute i butik.

Det nya numret innehåller bland annat:

– Stort test av nya Saab 9-5. Vi testar en av årets största svenska bilnyheter.

Provkörning av Volvo V60. Vi kör Volvos nya livsstilskombi.

Däcktest. Test av åtta odubbade vinterdäck.

Provkörningar. Vi kör Citroën C4 och Mini Countryman.

Nya hastighetsgränser. Hur avgörs gränserna?

Vägvalet. Vi granskar riksdagspartier när det kommer till bilar och trafik.

Test av Opel Meriva. Familjebil öppen för äventyr.

Söderblästrad Kia. Stänkskydden till Kia Cee'd är för korta.

AutoIndex. Så tycker svenska folket om återförsäljarna.

Begtest. Vi granskar Mercedes B-klass som begagnad.

Resa. Vi hittar lugnet på Själlands odde.

Detta och mycket mer i Vi Bilägare nummer 13, i butik från tisdag 14 september.

Ämnen i artikeln

Kommentarer

#1 • Uppdaterat: 2010-09-14 14:46
Pär (ej verifierad)

Om hastighetsbegränsning!
Läste i tidningen hur man sätter hastigheter i Sverige... Från 30-110 så är jag med på hur dom tänker när dom sätter hastigheten, men sen när det är 120 väg... Motorväg med hög trafiksäkerhet och lite trafik... Det dummaste jag hört, så med andra ord om trafiken skulle vara som den är ute i Europa så skulle det inte finnas 120 i Sverige? Snart kanske 90 är högsta hastigheten här... Är så less att på denna överdrivande säkerhetstänk som det är här i Sverige. Röstar för flera 120 vägar i Sverige, för det klarar väldigt många vägar av som nu har 100-110.

#2 • Uppdaterat: 2010-09-17 15:43
Roy (ej verifierad)

Fick just inbetalningskortet för ännu en säsong med Vi Bilägare. Som tidigare medföljde märklappar att sätta på sommardäcken och även denna gång undrar jag över varför man inte gjort hålen större så att de kan fästas med hjälp av ventilhattarna istället för de rekommenderade snörena.
Är jag verkligen ensam om att ha tänkt så långt?

#3 • Uppdaterat: 2010-09-30 17:04
Bo Rosenqvist (ej verifierad)

Jag undrar varför man inte skriver något om hur mycket respektive bilar få ha som Dragvikt med B- respektive E-körkort. Detta är det enda jag saknar i era teste allt annat är ok.

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.