Nästa artikel
Nytt nummer – vi testar dubbdäck
Aktuellt nummer

Nytt nummer – vi testar dubbdäck

Publicerad 5 oktober 2010 (uppdaterad 5 oktober 2010)
Stort test av dubbdäck, testduell mellan Audi A1 och Citroën DS3 och 11 vägkrogar mellan Stockholm och Mora. Missa inte nya Vi Bilägare – nu i din butik.

Nu finns Vi Bilägare nummer 14 ute i butik. Det nya numret innehåller bland annat:

– Vi testar dubbdäck. Sju dubbade vinterdäck testas.

– Vägkrogar. 11 vägkrogar testade på sträckan mellan Stockholm och Mora.

– Testduell. Hur står sig Audis comeback i småbilsklassen, Audi A1, mot Citroën DS3?

– Massor av provkörningar. Ford C-Max, Peugeot iOn, Nissan Leaf, Nissan Micra, Subaru Sti Racing, Suzuki Swift och Audi A7.

– AutoIndex. Vad är viktigast? Pris eller kvalitet?

– Svensk elkraft. Vi besöker företaget Electroengine.

– Begtest. Vi testar Citroën C4 som begagnad.

– Fototävlingen. Bilderna som vann.

– Sladdlösa verktyg. Vi testar 16 maskiner utan sladd.

Detta och mycket mer i Vi Bilägare nummer 14, i butik från tisdag 5 oktober.

Ämnen i artikeln

Kommentarer

+ Visa äldre kommentarer (7)
#8 • Uppdaterat: 2010-10-08 17:29
S-E S (ej verifierad)

Och utan dubbivrarna skulle vi undvika "dalgångar" i körbanan.

#9 • Uppdaterat: 2010-10-16 13:29
PAKA (ej verifierad)

Jag har kört dubfritt i många år på Nokian Hakkapelitta RSI 205/55-16. Nu när det är dags för nya blir det Nokian Hakkapelitta R.

På firmabilen har jag Dubbade Michelin Ice och jag tycker att dom är betydligt sämre i Göteborgstrafiken än Nokian däcken.

#a • Uppdaterat: 2010-10-16 13:53
PGB (ej verifierad)

Det är klart intressant att följa alla kommentarer för resp emot dubbdäck. Vad ni än anser så visar det ju gång på gång att när det är som värst så är det bara dubbdäck som gäller. Men då får man t.ex. stå ut med lite högre buller. Så om det t.ex. är bullret som odubbade höga poäng så står jag hellre ut med lite buller. Och gud bevare mig för centraleuropeiska odubbad däck - de funkar nog bra i 200 på blöta tyska autoban men vänligen kör inte på dem i Sverige - så snart som det är vitt eller frost - då är de livsfarliga - att de i däckstesterna får höga poäng för tester på torr väg hjälper inte mig ett dugg då jag kör i snö och på is. Och att det över huvud taget säljs billiga - helt odugliga - vinterdäck från fjärran östern är för mig ett stort frågetecken. Möjligtvis skulle jag kunna tänka mig att sätta sådant på skottkärran, men inte på något som ska rulla säkert - och hjälpa mig att klara mig - på allmän väg. Nej, då är det dubbdäck som gäller där jag bor.

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.