Provkört: Suzuki Ignis, Dacia Duster, Renault Zoe, Volvo V90, Mitsubishi Outlander. Test: Audi Q2, Kia Niro, Opel Mokka X, Peugeot 3008, Seat Ateca. Långtest: Nya långteststallet. Test: Vägkrogar. Guide: Så funkar mobilspegling, m.m!
Nya numret av Vi Bilägare – i butik från 17 januari – innehåller bland annat:
- Provkört Lågprissuven fortsätter sälja bra i Sverige och nu kommer den med automatlåda. Vi har provkört den, samt Renault Zoe som fått nära dubbelt så lång räckvidd, kaxiga återvändaren Suzuki Ignis, Mitsubishi Outlander med möjlighet till tvingad eldrift och Volvo V90 med folkliga D3 AWD under huven.
- Test Crossover är en bil som inte är en vanlig halvkombi, inte en suv, inte en traditionell kombi och inte har terränggående ambitioner men som ser ut som en korsning av alltsammans. Vi har testat hela fem bilar mot varandra: Audi Q2, Kia Niro, Opel Mokka X, Peugeot 3008 och Seat Ateca.
- Långtest Vi presenterar 2017 års långteststall och summerar begteststallet.
- Guide Telefonspegling gör att mobilens innehåll "speglas" upp i bilens menysystem. Vi visar hur du går tillväga för att använda dig av det.
- Test Vägkrogarna längs E4:an mellan Stockholm och Jönköping bjuder på flera bottennapp men också några positiva överraskningar. Vår testpatrull har ätit sig igenom tolv krogar.
- I backspegeln Vi gör en tillbakablick via Vi Bilägares tidningsarkiv. Den här gången handlar det om när polisen körde Porsche mellan 60- och 70-talet.
- Begrapport Kia Picanto.
- Köpguide Småbilar.
Plus mycket mer!
- Provkört Lågprissuven fortsätter sälja bra i Sverige och nu kommer den med automatlåda. Vi har provkört den, samt Renault Zoe som fått nära dubbelt så lång räckvidd, kaxiga återvändaren Suzuki Ignis, Mitsubishi Outlander med möjlighet till tvingad eldrift och Volvo V90 med folkliga D3 AWD under huven.
- Test Crossover är en bil som inte är en vanlig halvkombi, inte en suv, inte en traditionell kombi och inte har terränggående ambitioner men som ser ut som en korsning av alltsammans. Vi har testat hela fem bilar mot varandra: Audi Q2, Kia Niro, Opel Mokka X, Peugeot 3008 och Seat Ateca.
- Långtest Vi presenterar 2017 års långteststall och summerar begteststallet.
- Guide Telefonspegling gör att mobilens innehåll "speglas" upp i bilens menysystem. Vi visar hur du går tillväga för att använda dig av det.
- Test Vägkrogarna längs E4:an mellan Stockholm och Jönköping bjuder på flera bottennapp men också några positiva överraskningar. Vår testpatrull har ätit sig igenom tolv krogar.
- I backspegeln Vi gör en tillbakablick via Vi Bilägares tidningsarkiv. Den här gången handlar det om när polisen körde Porsche mellan 60- och 70-talet.
- Begrapport Kia Picanto.
- Köpguide Småbilar.
Plus mycket mer!
Relaterade dokument
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Ursäkta ViB men när var mellan 60-och 70-talet?
Såg i sista numret att en annan medlem också anmärkt på en väsentligt höjd bränsleförbrukning på sin diesel VAG bi efter uppdateringen efter dieselskandalen. Stod inte vilken motor det var i den men vi har 3st VW bilar i familjen en Golf 2010 GTD 2,0TDI/140 4M den har fått liknande bränsleökning dvs från ett genomsnitt på 0,55l/mil till 0,75l/mil efter uppdateringen. Sen har vi en Golf variant 2011 105 TDI den har ökat från 0,6l/mil till 0,7l/mil. Ska väl nämnas att det är med olika förare på dessa bilar. Vi har påtalat detta för vår VW verkstad och dom uttryckte sig påföljande sätt "det är väl fullt rimligt bilarna är ju uppdaterade". Ska det verkligen vara så? Vi har en till Golf 105 TDI 2011 den har vi inte uppdaterat än och där är bränsleförbrukningen oförändrad mot tidigare. Kan man neka till uppdateringen?
Arjeplogare
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.