Bilen är besiktad av Rostskydds-Metoder AB.
VW Polo är en modern konstruktion med få skarvar i karossen. Den har t ex ingen smutssamlande hylla i skärmkanterna bak. Innerskärmar av plast såväl fram som bak ger ett bra skydd. Dessutom har Polo små stänklappar vid fram- och bakhjul, vilka skärmar av sprutet från hjulen . Bränsletanken är av plast. Behandlingen med rostskyddsmedel i hålrum under bilen är mycket bra.
Bilen är besiktad av Rostskyddsmetoder AB.
VW Polo är en modern konstruktion med få skarvar i karossen. Den har t ex ingen smutssamlande hylla i skärmkanterna bak. Innerskärmar av plast såväl fram som bak ger ett bra skydd. Dessutom har Polo små stänklappar vid fram- och bakhjul, vilka skärmar av sprutet från hjulen . Bränsletanken är av plast. Behandlingen med rostskyddsmedel i hålrum under bilen är mycket bra.
VW har uppenbarligen i och med denna nya modell slutat att limma plåtomvikningar i dörrar, huv och baklucka. Det kan ge problem på längre sikt.
Hela karossen är av plåt och behandling med rostskyddsmedel saknas i huv och dörrar. VW har också ändrat rostskyddssystemet undertill.
Tidigare har hela bottenplattan behandlats med pvc. Den här bilen har stora plastsköldar i stället och under dem endast den lackerade plåten. De ändrade metoderna försvårar bedömningen av VW Polos rostskydd.
Rostskyddsgaranti: 12 år.
Testinformation
Betyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.