RAV4 har kaross helt och hållet i plåt. Huv, baklucka och dörrar har tunn tätning i hörn, men i nederkant av dessa finns en vaxbehandling. Skärmar och dörrar har nederkanter täckta av plastlister. Dessa samlar dessvärre smuts och fukt.
Framskärm av bra och luftig konstruktion som dessutom skyddas av innerskärm i hård plast. Bakskärm av konventionell konstruktion med smutssamlande kant men skyddad av innerskärm av filtliknande material. Stänklappar saknas. Bränsletank och rör i plåt. Slitskydd och hålrumsbehandling saknas. De mest utsatta skarvarna är tätade.
Bilen är besiktigad av Rostskyddsmetoder AB.
Rostskyddsgaranti: 12 år
Testinformation
Modeller i det här testet:
Toyota RAV4 2.0 MAN ExecutiveBetyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Regnar det inte i Japan?
Skulle våga slå vad om att rosten inte är ett problem på denna Toyota heller.
http://www.autonews.com/article/20140522/OEM11/140529942?template=mobile
Rostskyddsmetoders klassningar verkar vara rätt korrekta.
Efter 6år och 7500mil, ingen rost än.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.