Bilen är besiktad av Rostskydds-Metoder AB.
Testexemplaret var väl skyddat med extra vax i såväl huv, dörrar som baklucka. Under hade bilen försetts med ett rejält skyddslager och skarvarna var mycket väl tätade.
Antalet skarvar i bottenplattan har minskat jämfört med andra Toyotamodeller och sidorna är pressade i ett stycke utan känsliga svetsfogar. Allt är dock inte perfekt. Bränsletanken är av plåt och vid bakhjulen finns inga innerskärmar.
Bilen är besiktad av Rostskyddsmetoder AB.
Testexemplaret var väl skyddat med extra vax i såväl huv, dörrar som baklucka. Under hade bilen försetts med ett rejält skyddslager och skarvarna var mycket väl tätade.
Antalet skarvar i bottenplattan har minskat jämfört med andra Toyotamodeller och sidorna är pressade i ett stycke utan känsliga svetsfogar. Allt är dock inte perfekt. Bränsletanken är av plåt och vid bakhjulen finns inga innerskärmar.
Skärmkanterna är vikta och lär samla smuts och fukt. Även fjäderfästena fram är rostkänsliga. De saknar extra behandling. Med facit i hand har betyget sänkts sedan första testet, fram för allt på grund av att Toyota dragit in på extrabehandlingar. Skarvarna vid fästpunkterna till bränsletanken är extra känsliga.
Rostskyddsgaranti: 12 år.
Testinformation
Betyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.