Suzuki Vitara får plus i protokollet för godkänd tätning av skarvar och bra skärmkonstruktion. Men det finns missar och fuktfällor. Läs mer i rosttestet.
Vitara är helt och hållet tillverkad av stålplåt. Motorhuv, baklucka och dörrar är behandlade, men med några missar. Skarvar är tätade genom limning. Framtill skyddar innerskärmar av hårdplast, men i framskärmarna finns också ljudabsorberande plastmaterial som samlar fukt.
Bak har Vitara innerskärmar av filtmaterial. Skärmkonstruktionen är bra utförd utan smutssamlande kant. Bottenplattan skyddas av plastsköldar. Slitskydd saknas liksom behandling i balkar och hålrum. Liten risk för blästring av dörrar och bakskärmar.
Bränsletank i plast med påfyllning via gummislang nedtill. Dörrtrösklar är skyddade av en plastlist.
Rostskyddsgaranti: 12 år
Bak har Vitara innerskärmar av filtmaterial. Skärmkonstruktionen är bra utförd utan smutssamlande kant. Bottenplattan skyddas av plastsköldar. Slitskydd saknas liksom behandling i balkar och hålrum. Liten risk för blästring av dörrar och bakskärmar.
Bränsletank i plast med påfyllning via gummislang nedtill. Dörrtrösklar är skyddade av en plastlist.
Rostskyddsgaranti: 12 år
Testinformation
Betyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.