Även Suzuki har en kaross helt i stålplåt. Invändig behandling finns i dörrar och huv, men den är tveksamt utförd och gör därför ingen större nytta. Limningen av plåtskarvarna i huv, dörrar och baklucka har också brister. Roboten har missat de viktigaste ställena, det vill säga hörnen.
Balkarna under bilen saknar helt invändig behandling och underredets slitskydd är bara delvis täckande. Hela bakvagnen är oskyddad och där finns dessutom flera otätade skarvar. Minus blir det även för att bränsle-påfyllningsröret är i plåt och att stänklappar saknas.
Det finns också blästringsrisk i framkant på bakskärmarna och dörrtrösklarnas underkant täcks av en smutsamlande plastlist.
Bilen är besiktad av Rostskyddsmetoder AB.
Rostskyddsgaranti: 12 år
Testinformation
Modeller i det här testet:
Suzuki Swift.Betyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.