Nya Forester har försetts med huv i aluminium. För övrigt är bilen i plåt. Bakluckan har bra tätade hörn men ingen behandling inuti. Dörrarna har visst vaxskydd men inte tätade hörn. Fram- och baktill skyddar plastinnerskärmar. Luftig och bra konstruktion av framskärm.
Bakskärmen har en smutssamlande hylla men med plåtskarv tätad genom limning. Dörren utgör en del av bakskärmen – mindre bra (se bild på sid 36). Stänklappar saknas. Bränsletank och rör i plåt. Undertill är visssa karosskarvar tätade och det finns ett slitskydd på de mest utsatta partierna. Hålrumsbehandling finns däremot inte.
Bilen är besiktigad av Rostskyddsmetoder AB.
Rostskyddsgaranti: 12 år
Testinformation
Modeller i det här testet:
Subaru Forester AWD 2.0D XSBetyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Konstruktion med gummilisten på nedkanten på dörrarna måste vara från 70 talet, vilken rostsammlarlist. hållit på så länge och byggt bilar och inte lärt sig någonting. Var sugen på en forester men stängde igen ganska fort och gick därifrån efter provkörningen då man såg hur de gjort. En riktig smutssammlare. synd på en sådan trevlig bil
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.