Nya Octavia har kaross av plåt och överlag ett väl utfört rostskydd. Motorhuven är visserligen inte behandlad på insidan men tätningen är omsorgsfull. Även dörrar och bagagelucka har ordentlig tätning.
Rostskyddsbehandling finns i dörrar, i både de övre balkarna vid framskärmarna samt i trösklarna. Underredet har ett mycket omfattande och väl utfört slitskydd. Under täckande plastskivor finns också väl tätade skarvar. Fram innerskärmar av plast med utmärkt passform, bak av filtmaterial med sämre passform som kan släppa in grus och smuts.
Vid vindrutestolparna finns ljudisolering som kan suga åt sig fukt.
Bilen är besiktad av Rostskyddsmetoder AB.
Rostskyddsgaranti: 12 år
Testinformation
Modeller i det här testet:
Skoda Octavia 2,0 TDIBetyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Inte så dåligt pinkat!!
Ljudisolerande filtmaterial? Haha det hjälpte inte ett dugg, skoda och VW är bland de bullrigaste bilarna på marknaden. Gör om och gör rätt!
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.