Fabia har en ny smart ventilerad huvkonstruktion utan skarv framtill och med bra tätning i hörn och sida. Karossen är helt i förzinkad stålplåt. Dörrar och baklucka har bra tätade skarvar. Dörrarna är dessutom vaxbehandlade i nederkant. Bakskärmen har en bra konstruktion. Däremot skyddas inte dess känsligaste del mot däcksprut av den tejpbit som placerats nedtill.
Hjulhusen har plastinnerskärm fram och bak. Stänklappar saknas men en mindre skyddande läpp finns. Bränsletanken är av plast med rostfritt band. Undertill skyddar ett rejält slitskydd och karosskarvarna är bra tätade. Balkar och hålrum är vaxbehandlade.
Bilen är besiktigad av Rostskyddsmetoder AB.
Rostskyddsgaranti: 12 år
Testinformation
Modeller i det här testet:
Skoda Fabia 1,2 TSI 86 hk EleganceBetyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Inte heller här så dåligt rostskydd! För är det något som är otrevligt så är det väl rostande bilar!!
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.