Nya Skoda Fabia erbjuder bra rostskydd men plastsköldar under bilen gör att grus och fukt kan samlas.
Plåtkaross, plasttank. Väl tätade skarvar i dörrar och huvar. Motorhuv av luftig konstruktion men insidan är helt obehandlad. Dörrarnas behandling är omsorgsfull. Innerskärmar av plast fram och bak. Liksom i Hyundai är även tätningen mellan skärm och vindrutestolpe av plast som inte drar åt sig fukt. Stänklappar saknas. Underredet täcks, liksom på Hyundai, av plastsköldar. Dessa förefaller väl ventilerade men grus och fukt hade redan samlats på testbilen. Slitskyddet under bilen är bättre än på Hyundai och behandlingen inne i balkar och hålrum är väsentligt bättre än på i20. Under täckskivorna förekommer dock otätade skarvar.
Rostskyddsgaranti: 12 år
Testinformation
Betyg
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Dags för en korrekturläsning kanske...?
"Under täckskivorna förekommer dock otätade skarvartätade skarvar."
Text från utlåtandet om Hyundai i20 hade smugits sig in på fel plats. Vi ber om ursäkt för detta, en separat beskrivning om just denna modell kommer senare under dagen.
/Hälsningar ViB-redaktionen
Om Antifeministen läst tidningen så hade det nog varit enklare att förstå...
Skulle jag köpa denna bil hade jag lämnat in den på en ordentlig underredsbehandling.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.