Bilen är besiktad av Rostskyddsmetoder AB.
Ibizas konstruktion är gammal, till skillnad mot nya Seat Toledo, Leon och Arosa. Bilen har känsliga skarvar i tröskellådor och vid bakflygeln. Skärmkanterna bak är av den gamla sorten. Dessvärre är också innerskärmarna bak bara halvtäckande.
I de främre hjulhusen är skyddet bättre, här finns också innerskärmar.
Seat Ibiza är delvis hålrumsbehandlad med hetvax. Detta har skett i balkar och tröskellådor, men däremot inte i dörrar och huv. God ventilation sörjer för att vaxbehandling inte är nödvändigt i huven. Slitskyddet på bottenplattan är mycket bra, alla skarvar är effektivt tätade. Seat Ibiza har även tank och kofångare bak tillverkade av plast.
Rostskyddsgaranti: 6 år.
Testinformation
Betyg
Relaterade bildspel
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.