Motorhuv och delar av hjulupphängningen är av aluminium och bakluckan av plast. Tjockt zinklager och bra skärmkantskonstruktion är plus i kanten. Dessvärre finns ingen som helst invändig rostskyddsbehandling i dörrarna eller i balkarna under bilen. Dörrarna är tätade enbart i nederkant och bara de allra mest utsatta skarvarna i underredet har tätning.
Ingen behandling under de plastskivor som täcker delar av underredet, redan efter 100 mil hade en hel del smuts- och grusblandad snö dragit in mot underredet. Innerskärmarna runt om består av sladdrig filt som suger åt sig fukt. Stänklappar fram saknas, risk för blästring av framskärmarnas nederkanter.
Bilen är besiktigad av Rostskyddsmetoder AB.
Rostskyddsgaranti: 12 år
Testinformation
Modeller i det här testet:
Peugeot 508 2,0 HDiBetyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.