Bilen är besiktad av Rostskydds-Metoder AB.
Tack vare motorhuv i aluminium och baklucka i plast kommer Peugeot 407 Coupé kommer åtminstone inte att rosta i ändarna. Men där emellan lär det inte bli rostfritt. Dörrarna är tätade bara i nederkant och är försedda med en gummilist bakom vilken det samlas fukt. Sparklådorna har nedåtriktade skarvar som blästras av sprutet från framhjulen.
Bilen är besiktad av Rostskyddsmetoder AB.
Tack vare motorhuv i aluminium och baklucka i plast kommer Peugeot 407 Coupé kommer åtminstone inte att rosta i ändarna. Men där emellan lär det inte bli rostfritt. Dörrarna är tätade bara i nederkant och är försedda med en gummilist bakom vilken det samlas fukt. Sparklådorna har nedåtriktade skarvar som blästras av sprutet från framhjulen.
An mot plåten i bakskärmarna ligger innerskärmar av filt som dryper av fukt i dåligt väder. Plastsköldar täcker underredet. De fungerar som små kar och när de lossas skvalar lortigt vatten ned på marken. Någon invändig behandling i balkar går inte att upptäcka och bara få skarvar under bilen har blivit tätade.
Peugeots bilar brukar vara bra galvaniserade, vilket nog håller rosten borta under några år, men betyget för 407 Coupé blir bara en svag trea.
Rostskyddsgaranti: 12 år.
Testinformation
Betyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.