Insignia har få skarvar och ordentlig tätning i de som finns. Generellt sett är rostskyddet mycket bra. Dörrarnas insidor är behandlade med vax och utsatta ställen på undersidan har ordentligt slitskydd. Skärmkanterna bak är invikta och limmade på ett sätt som förhindrar smuts att stanna kvar. Alla innerskärmar är av plast.
Motorhuv av aluminium är ett extra plus (också på Peugeot 508 och Volvo V60). Ovanligt vältäckande vaxbehandling inne i balkarna (bilden).
Minus för att stänklappar saknas och för att bakluckans insida saknar invändig behandling. Dessutom har trösklarna nedåtriktade skarvar som riskerar blästring av sprutet från framhjulen.
Bilen är besiktigad av Rostskyddsmetoder AB.
Rostskyddsgaranti: 12 år
Testinformation
Modeller i det här testet:
Opel Insignia 2,0DBetyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Då kan i vart fall Opel Insignia vara stolt över att bilen både är snygg och har ett bra rostskydd. Hur bilen är för övrigt får framtiden utvisa.
Cheers...
Bocken Bruse
www.bockenbruse.com
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.