Bilen är besiktad av Rostskyddsmetoder AB.
Runt sekelskiftet reviderade Opel sina rostskyddsmetoder vilket gjorde bilarna betydligt mer motståndskraftiga. Insignia har förberetts väl för att klara tolv års rostskyddgaranti. Karossen är modernt konstruerad med få skarvar och de som finns är väl tätade. Hålrummen har behandlats med tunt vax. På de mest utsatta ställena under bilen ligger ett slitskyddslager. Undertill går också att hitta en och annan otätad skarv.
Skärmkanterna är invikta och limmade på ett sätt som hindrar smuts från att lägga sig kvar. I alla fyra hjulhusen sitter innerskärmar av plast.
Motorhuv av aluminium är ett extra plus. Minus blir det för bakluckan som saknar invändig behandling samt sparklådor med en nedåtriktad skarv som blästras av sprutet från framhjulen eftersom stänklappar saknas. Betyget blir en fyra.
Rostskyddsgaranti: 12 år.
Runt sekelskiftet reviderade Opel sina rostskyddsmetoder vilket gjorde bilarna betydligt mer motståndskraftiga. Insignia har förberetts väl för att klara tolv års rostskyddgaranti. Karossen är modernt konstruerad med få skarvar och de som finns är väl tätade. Hålrummen har behandlats med tunt vax. På de mest utsatta ställena under bilen ligger ett slitskyddslager. Undertill går också att hitta en och annan otätad skarv.
Skärmkanterna är invikta och limmade på ett sätt som hindrar smuts från att lägga sig kvar. I alla fyra hjulhusen sitter innerskärmar av plast.
Motorhuv av aluminium är ett extra plus. Minus blir det för bakluckan som saknar invändig behandling samt sparklådor med en nedåtriktad skarv som blästras av sprutet från framhjulen eftersom stänklappar saknas. Betyget blir en fyra.
Rostskyddsgaranti: 12 år.
Testinformation
Betyg
Relaterade bildspel
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.