Bilen är besiktad av Rostskyddsmetoder AB.
Nissan Micra har en kaross helt i plåt. Huven är till viss del behandlad med rostskyddsmedel liksom sparklådorna, men dörrar och baklucka har man struntat i. På minuskontot noteras också att bilen saknar invändig behandling i balkar och att några innerskärmar bak inte finns. Skärmkanterna är dessutom av en dålig, smutssamlande konstruktion. Bränslepåfyllningsröret är i plåt och slitskyddet under bilen bara halvbra.
Mycket välgjorda är däremot limfogarna på huv, baklucka och dörrar. Sparklådorna är också av bra konstruktion med skarven vänd inåt och inte rakt ned. Vettiga innerskärmar fram samt plasttank och stänklappar ger ytterligare plus i protokollet.Men sammantaget blir rostbetyget för nya Micra ändå underkänt, bristerna på övriga punkter är för stora.
Rostskyddsgaranti: 12 år.
Nissan Micra har en kaross helt i plåt. Huven är till viss del behandlad med rostskyddsmedel liksom sparklådorna, men dörrar och baklucka har man struntat i. På minuskontot noteras också att bilen saknar invändig behandling i balkar och att några innerskärmar bak inte finns. Skärmkanterna är dessutom av en dålig, smutssamlande konstruktion. Bränslepåfyllningsröret är i plåt och slitskyddet under bilen bara halvbra.
Mycket välgjorda är däremot limfogarna på huv, baklucka och dörrar. Sparklådorna är också av bra konstruktion med skarven vänd inåt och inte rakt ned. Vettiga innerskärmar fram samt plasttank och stänklappar ger ytterligare plus i protokollet.Men sammantaget blir rostbetyget för nya Micra ändå underkänt, bristerna på övriga punkter är för stora.
Rostskyddsgaranti: 12 år.
Testinformation
Betyg
Relaterade bildspel
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.