Bilen är besiktad av Rostskyddsmetoder AB.
Honda CR-V har en kaross helt i plåt. Den har bra ventilerande framskärmskonstruktion. Motorhuven och bakluckans skarvar är bra tätade. Stänklappar fram och bak skyddar mot stänk. Fram har CR-V halvtäckande innerskärm. Bak saknas skyddande innerskärm helt, vilket är ovanligt. Alla dörrar har tätade skarvar. Plastprofiler utanpå dörrar och skärmar innebär att rostskyddet inte kan inspekteras eller eventuellt åtgärdas.
Undertill har stora delar av chassiet täckts av plastsköldar. Vissa karosskarvar är tätade men bristfälligt. Visst slitskydd har sporadiskt sprutats baktill. Skärmarna bak har slitskydd undertill. Bilen har plasttank. Hålrum och balkar har ingen synlig behandling, men har enligt Honda ett supertunt skyddande skikt. Thomas Widström på Rostskyddsmetoder anser inte att CR-V har tillräckligt bra rostskydd för nordiskt klimat.
Rostskyddsgaranti: 12 år.
Testinformation
Betyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.