Bilen är besiktad av Rostskydds-Metoder AB.
Fiesta har en kaross som är tillverkad av förzinkad plåt.
Motorhuvshalvorna har limmade skarvar och hålutrymmet är behandlat i framkant. Bakluckans skarv är på samma sätt bra limmad.
Där finns bara ett litet dräneringshål.
Bilen är besiktad av Rostskyddsmetoder AB.
Fiesta har en kaross som är tillverkad av förzinkad plåt.
Motorhuvshalvorna har limmade skarvar och hålutrymmet är behandlat i framkant. Bakluckans skarv är på samma sätt bra limmad.
Där finns bara ett litet dräneringshål.
Ford har en bra lösning på skärmkanterna bak, som inte har någon smuts och fuktsamlande hylla. Innerskärmar av tveksamt filtmaterial.
Dörrarna är vaxbehandlade och har väl limmade skarvar.
Framskärmarna har innerskärmar av plast. Plus för stänklappar fram.
Bränsletanken är i plast med påfyllningsrör i metall (vilket skapade problem på Focus). Den invändiga rostskyddsbehandlingen ser ovanligt bra ut.
Det är generöst sprutat. Undertill finns ett bra pvc-skydd.
Några missar finns. Det är dåligt sprutat fram, fjäderholkarna är t ex obehandlade. Baktill finns några oskyddade skarvar som sitter i värsta sprutet.
Rostskyddsgaranti: 12 år.
Testinformation
Betyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.