Både ris och ros för Fiat Freemont.
Bra materialval ur rostskyddssynpunkt. Däremot får bilen minus för gammaldags skärmkonstruktion och ojämn behandling.
Motorhuven är av aluminium och bakluckan av plast. Plus blir det även för innerskärmar i plast och bra tätningar i dörrar och huv. Dörrarna är dessutom invändigt behandlade. Samma sak gäller balkar och hålrum under bilen, men där är behandlingen ojämn och rostskyddsmedlet har inte fått tillräcklig spridning. Bottenplatta och tröskellådor har dessutom ovanligt många skarvar.
Ett annat minus är skärmkanterna bak som är av gammaldags konstruktion med en smutssamlande hylla. Ytterligare en rostfälla är det tjocka fuktsugande ljudisoleringsmaterial som finns i båda framskärmarna (se bild ). Men slitskyddet under bilen är bra och de flesta skarvar är omsorgsfullt tätade.
Rostskyddsgaranti: 8 år.
Ett annat minus är skärmkanterna bak som är av gammaldags konstruktion med en smutssamlande hylla. Ytterligare en rostfälla är det tjocka fuktsugande ljudisoleringsmaterial som finns i båda framskärmarna (se bild ). Men slitskyddet under bilen är bra och de flesta skarvar är omsorgsfullt tätade.
Rostskyddsgaranti: 8 år.
Testinformation
Betyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.