Citroën C4 Grand Picasso.
Betyget hade kunnat bli högre – men dålig limning ger minus i protokollet. Läs mer i Vi Bilägares rosttest.
Grand C4 Picasso har kaross av plåt och en modern och luftig konstruktion kring framskärmar/motorrum. Motorhuven är av aluminium, bakluckan av plast. Alla innerskärmar är av plast.
Skärmkanterna bak är av bra konstruktion med enkelplåt och högt placerad skarv. Kanterna fram täcks tyvärr inte av innerskärmen. Tank och tankrör av plast, bra slitskydd undertill och alla skarvar under bilen är väl tätade.
Dörrarna har kort limning i skarvarna och saknar alldeles invändig behandling. Det gäller också samtliga hålrum under bilen. Om bilen haft bättre limning i dörrarna och behandling i balkarna hade betyget blivit fyra.
Rostskyddsgaranti: 12 år.
Skärmkanterna bak är av bra konstruktion med enkelplåt och högt placerad skarv. Kanterna fram täcks tyvärr inte av innerskärmen. Tank och tankrör av plast, bra slitskydd undertill och alla skarvar under bilen är väl tätade.
Dörrarna har kort limning i skarvarna och saknar alldeles invändig behandling. Det gäller också samtliga hålrum under bilen. Om bilen haft bättre limning i dörrarna och behandling i balkarna hade betyget blivit fyra.
Rostskyddsgaranti: 12 år.
Testinformation
Betyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Fast nu var ju ämnet Rosttest och inte Elektroniktest...
Om man kollar i verkligheten så kan man mkt riktigt konstatera att på framskärmarna lossnar till slut färgen som flagnar av pga. blästring och rosten får fäste. Liknade konstruktion kan ses på Peugeot.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.