Bilen är besiktad av Rostskydds-Metoder AB.
C4 har en mycket bra grundkonstruktion, en modern kaross med få skarvar. Motorhuven är av aluminium och framskärmarna av plast vilket förstås är ett plus. Dräneringarna i bakluckan är väl små. Plus också för bra innerskärmar fram och stänklapparna. Innerskärmarna bak är också av hårdplast och skärmkonstruktionen är bra gjord.
Bilen är besiktad av Rostskyddsmetoder AB.
C4 har en mycket bra grundkonstruktion, en modern kaross med få skarvar. Motorhuven är av aluminium och framskärmarna av plast vilket förstås är ett plus. Dräneringarna i bakluckan är väl små. Plus också för bra innerskärmar fram och stänklapparna. Innerskärmarna bak är också av hårdplast och skärmkonstruktionen är bra gjord.
Framdörrarnas fog är något bättre tätad än bakdörrarnas. Dräneringarna är tveksamt utförda. Undertill finns en tunn skyddsfilm och många otätade skarvar. Dörrtröskeln är av traditionell konstruktion med skarv nedåt. C4 har plasttank med rör i plast. Bra. Däremot saknas hålrumsbehandling. Sammantaget är C4 bra byggd men har brister i rostskyddet.
Rostskyddsgaranti: 12 år.
Testinformation
Betyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Har en rostfläck på 5cm. på motorhuven. närmast förarens ljuslykta.Citroeng skyller på att dubb har orsakat skadan.Har flera märken efter dubb men dom märkena är2-3m.m.Är det fler som har samma problem? Bilen är 3år gammal.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.